נוצרת את האש: יצרנית האקדחים קולט מבקשת פשיטת רגל

לאחר שלא הצליחה לשכנע את מחזיקי האג"ח להסכים לפריסת חובות, קולט הזהירה כי פעילותה העסקית נמצאת במצב שביר ויש צורך למכור אותה כדי להבטיח את הישרדותה

השוק האפור / צילום: thinkstock
השוק האפור / צילום: thinkstock

יצרנית האקדחים המפורסמת קולט עתרה לבית משפט להעניק לה מעמד של פושטת רגל, והזהירה כי פעילותה העסקית נמצאת במצב שביר ויש צורך למכור אותה כדי להבטיח את הישרדותה.

העתירה הייתה צפויה, מכיוון שהחברה לא הצליחה לשכנע את מחזיקי האג"ח להסכים לפריסת חובות. קולט הודיעה כי תציע את עצמה למכירה כפושטת רגל אם לא יושג הסכם.

במסמכים שהוגשו לבית המשפט הפדרלי לפשיטת רגל בווילמינטון במדינת דלוואר, נאמדים גם חובות החברה וגם נכסיה בטווח של 100 מיליון דולר עד 50 מיליון דולר. חבויות החברה כוללות אג"ח בכירות מבוטחות בהיקף של 100 מיליון דולר, ואג"ח רגילות בהיקף של 250 מיליון דולר.

"המצב הנוכחי שביר בכל הנוגע לאמון הצרכנים וליכולתה של החברה לעמוד בביקוש הצרכני הנוכחי לרובים ולאקדחים", אמרה החברה. במסמכים נאמר גם כי הממשלה הפדרלית, שאינה מעוניינת בהפסקת אספקת כלי הנשק של קולט, בוחנת את מצב החברה. קולט השיגה מימון בסך 20 מיליון דולר ממלווים בכירים קיימים כדי להמשיך בפעילותה גם בתקופת פשיטת הרגל, והיא מעריכה כי תמשיך לפעול לאחר הארגון מחדש.

לחברה, הפועלת מווסט הרטפורד במדינת קונטיקט, יש מורשת עתיקה שהחלה במאה ה-19 בניו אינגלנד. היא פיתחה אקדח שאותו היא מתארת כ"אקדח שכבש את המערב", ונהנתה מתקופה רווחית מאוד בסוף שנות התשעים של המאה העשרים ובשנים הראשונות של המאה העשרים ואחת כספקית לצבא ארה"ב של נשקי 4M המשמשים כוחות בקו החזית. אך בשנים האחרונות נקלעה קולט לקשיים ברשת האספקה שלה ובתחום ההון החוזר. בנוסף, נרשמה האטה במכירות הרובים מתוצרתה וב-2013 היא הפסידה חוזה מפתח לאספקת נשקי 4M לצבא ארה"ב.