קרדן אן.וי זינקה לאור אישור הסדר החוב

בעקבות האישור תקבל החברה פרק זמן של כשנה וחצי לביצוע מכירה של נדל"ן או של פעילות בתחום הפיננסים במזרח אירופה, כשעד סוף 2016 יועברו למחזיקים רק תשלומי הריבית בהיקף כולל של 24 מיליון אירו

שוקי אורן / צילום: איל יצהר
שוקי אורן / צילום: איל יצהר

מניית חברת האחזקות קרדן אן.וי. זינקה היום (ג') לאחר שמחזיקי האג"ח של החברה מסדרות א' ו-ב' אישרו את הסדר החוב עמה ברוב של 97% ו-98%, בהתאמה.

ההסדר בין החברה למחזיקים בוצע באמצעות שינוי שטר הנאמנות של האג"ח, וכולל דחייה של שנתיים בתשלומי הקרן שיועדו לשנים 2015 ו-2016, בהיקף של 165 מיליון אירו. בתמורה, תשלם החברה למחזיקים תוספת ריבית של 1.875%, תקצה להם 10% ממניותיה ותאפשר מינוי נציג מטעמם בדירקטוריון.

בעקבות האישור תקבל החברה פרק זמן של כשנה וחצי לביצוע מכירה של נדל"ן או של פעילות בתחום הפיננסים במזרח אירופה, כשעד סוף 2016 יועברו למחזיקים רק תשלומי הריבית בהיקף כולל של 24 מיליון אירו. בחברה צופים כי בעקבות האישור תוסר הערת עסק חי מדוחות הרבעון השני שלה, שיתפרסמו בסוף אוגוסט.

בעקבות ההחלטה ציין מנכ"ל קרדן אן.וי, שוקי אורן, כי "לאחר תקופה ארוכה של אי ודאות, אישור הסדר החוב מאפשר לנו להתמקד באופן מלא בהמשך שיפור התוצאות של החברות הבנות בתחומי הפעילות השונים שלנו ובכך להשביח את ערכן של החברות הבנות של הקבוצה כולה.

ההסדר טומן בחובו יתרונות הן לחברה והן למחזיקי האג"ח, שנהנים מפיצוי כספי ומשיפור הבטחונות שבידיהם בתמורה להסמכתם לדחייה בתשלום החוב".