צרפת: "הטלפון של מנכ"ל אורנג' פורסם, והוא קיבל איומים"

סטפן רישאר הגיש תלונה בגין "איומי רצח" שקיבל לפני ביקורו בישראל, בעקבות הסערה סביב כוונת אורנג' לצאת מהמדינה ■ האקר צרפתי פרסם את פרטיו וכתב: "אם אתם רוצים להגיד שלום למנכ"ל אורנג'..."

סטפן רישאר / צילום: רויטרס
סטפן רישאר / צילום: רויטרס

מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר, הגיש תלונה לרשויות בפריז בגין "איומי רצח" שהוא וכמה ממקורביו קיבלו, בעקבות הסערה סביב כוונת החברה להפסיק את פעילותה בישראל. על-פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, רישאר הגיש את התלונה בשבוע שעבר, לפני שיצא לביקור בישראל.

גורם המעורה בפרטי הפרשה מסר כי זרוע BRDP של המשטרה, העוסקת בהגנה על אישים, פתחה חקירה בגין "איומי מוות חוזרים ונשנים, קריאות שנאה ושימוש בפרטים אישיים והפצתם על מנת להפר את השלווה".

לדברי הגורם, "רישאר קיבל איומי רצח בטלפון, ופרטי הקשר האישיים שלו פורסמו באינטרנט, בהקשר לסערה סביב נוכחות אורנג' בישראל".

ההאקר הצרפתי גרגורי שלי, הפועל תחת הכינוי "אולקן", פרסם בדף הפייסבוק שלו את מספר הטלפון האישי של רישאר, בצירוף ההודעה: "אם אתם רוצים להגיד שלום למנכ"ל אורנג'...". שלי מגדיר את עצמו "האקר ציוני", ושמו נקשר בעבר בפעולות שונות ברשת נגד גורמים שהתבטאו בגנות ישראל.

בעת ביקורו בישראל נפגש רישאר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והתבטא נגד יוזמות החרם השונות נגד ישראל. "החזון של קבוצת אורנג', כחברת תקשורת, הוא לחבר בין אנשים", אמר לנתניהו. "חרמות אינם עולים בקנה אחד עם סולם הערכים של החברה. הפעולות שאורנג' מבצעת אינן נגועות בשיקולים פוליטיים, אלא באסטרטגיה עסקית של המותג בלבד".

במסיבת עיתונאים שכינס בקהיר בתחילת החודש, אמר מנכ"ל אורנג' כי הוא היה מסיים "עוד הערב" את קשרי החברה עם המפעילה שלה בישראל אילו היה יכול. עם זאת, לדבריו, הצעד מהווה "סיכון עצום" בשל העונשים שהוא עשוי לגרור עמו.

דבריו נחשבו הישג לתנועת BDS, הקוראת לחרם על בשל מדיניות ההתנחלויות, שקראה לאורנג' להפסיק את פעילותה בישראל.