טבע רכשה עוד מניות מיילן - והגיעה להחזקה של 4.5%

טבע רכשה אתמול עוד 900 אלף מניות מיילן בכ-65 מיליון דולר והיא מחזיקה כעת במניות מיילן בשווי של למעלה מ-1.6 מיליארד דולר ■ מתקרבת לרף של 4.6%, שנדרש לה לצורך השגת יכולת השפעה על הליך משפטי בהולנד, שם רשומה מיילן

הת'ר בראש, מנכ"לית מיילן, וארז ויגודמן, מנכ"ל טבע /  צילומים: איל יצהר ורויטרס
הת'ר בראש, מנכ"לית מיילן, וארז ויגודמן, מנכ"ל טבע / צילומים: איל יצהר ורויטרס

על רקע המפלה המשפטית שספגה היום טבע בפטנט על הקופקסון, החברה מתקדמת בקרב על ההשתלטות על מיילן. טבע ממשיכה לאסוף מניות של מיילן בשוק הפתוח ואתמול רכשה עוד 900 אלף מניות מיילן בכ-65 מיליון דולר והגיעה להחזקה של 4.5% בחברה.

בכך טבע מתקרבת לרף של 4.6%, שנדרש לה לצורך השגת יכולת השפעה על הליך משפטי בהולנד, שם רשומה מיילן. טבע מחזיקה כעת במניות מיילן בשווי של למעלה מ-1.6 מיליארד דולר.

ביום שלישי רכשה טבע עוד 2 מיליון מניות מיילן תמורת קרוב ל-150 מיליון דולר ועלתה להחזקה של 4.3% בחברה המתחרה. אם טבע תצליח בסופו של דבר להשתלט על מיילן, הרי שרכישת המניות מסייעת לה בהפחתת עלות הרכישה, משום שהיא מתבצעת במחירי השוק שנמוכים יותר ממחיר המניה בהצעה של טבע (82 דולר).

מנגד, אם העסקה לא תצא אל הפועל, הרי שטבע "תקועה" עם החזקה גדולה במניות החברה המתחרה, וייתכן שגם עם הפסד שינבע מירידת ערכן. נזכיר, שלטענת מיילן , רכישת המניות על ידי טבע מהווה הפרה של חוקי ההגבלים העסקיים, אך טענת טבע היא שהדבר נעשה כחוק.