בעל המניות הסרבן: ויליאם נגל לא מזרים כסף לקשת

איש העסקים הבריטי מסרב להצטרף לבעלי המניות האחרים ולהזרים את חלקו היחסי בהזרמת הבעלים בשנה האחרונה ■ בסך-הכול אמורים בעלי המניות להזרים לזכיינית 40 מיליון שקל

איש העסקים הבריטי ויליאם נגל, המחזיק במניות בזכיינית ערוץ 2 קשת, מסרב להצטרף לבעלי המניות האחרים ולהזרים את חלקו היחסי בהזרמת הבעלים בשנה האחרונה.

בסך-הכול אמורים בעלי המניות של הזכיינית להזרים 40 מיליון שקל, אשר 20 מיליון מהם כבר הוזרמו בתום שנת 2014, ואילו החלק השני אמור להיות מוזרם במהלך 2015.

נגל הוא יהלומן בריטי יהודי בן כ-90, והונו מוערך בעשרות מיליוני שקלים. כיום הוא מחזיק ב-7.7% ממניות קשת ונחשב לאחר מבעלי המניות הוותיקים בזכיינית.

נגל שותף בקשת מימיה הראשונים, לאחר שדבר ההשקעה הוצע לו על-ידי מנהלה הראשון של הזכיינית וכיום נשיאה, אלכס גלעדי. תחילה הוא החזיק במניות באמצעות חברה בשם "פאנצ'ליין", ובשנת 2012 העביר את המניות על שמו, באישור מועצת הרשות השנייה שאישרה את חוסנו הפיננסי.

נציגו של נגל בדירקטוריון הזכיינית קשת הוא מזכיר הממשלה לשעבר, עו"ד צביקה האוזר.

לאורך השנים השקעתו של נגל בזכיינית הוכיחה את עצמה, עד לימי המכרז השני לערוץ 2 בשנת 2005, אז התהפך מזלה. מאז קשת יודעת רווחים של מיליוני שקלים בודדים בלבד, ובשנים מסוימות, כמו 2014, היא אף מפסידה.

בחודשים האחרונים שכר נגל את שירותיו של בנק רוטשילד הבריטי, והוא מחפש אחר משקיע שייכנס במקומו לזכיינית. עם הדרישה של הנהלת קשת להזרים כסף לזכיינית, הערים נגל קשיים.

קשת
 קשת

נציגיו של נגל וקשת לא הגיבו.