בורגר ראנץ' תמשיך לצלם את הלקוחות - ותמחק כל 30 יום

נמחקה בקשה לייצוגית נגד רשת המזון המהיר בעניין הצבת מצלמות אבטחה בסניפים

בקשה לתביעה ייצוגית נגד רשת בורגר ראנץ' נמחקה על-ידי בית המשפט, לאחר שהתובע חזר בו מתביעתו. מדובר בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד רשת המזון המהיר בעילה של פגיעה בפרטיות הלקוחות בשל הצבת מצלמות אבטחה בסניפי הרשת.

לטענת התובע, הצבת המצלמות מאפשרת קבלת תמונות תקריב פולשניות של הלקוח, המצולם ללא ידיעתו. עוד נטען בבקשה כי מצלמות אלה מתעדות את תנועותיו של הלקוח, תוך יצירת מאגר מידע האסור על-פי חוק, וכי על החברה היה לקבל את הסכמת הלקוח לפגיעה בפרטיות על-ידי הצבת שלטים מאירי עיניים המפרטים על קיומן של המצלמות ומיקומן.

בורגר ראנץ' טענה בתגובה, באמצעות עו"ד ארנון גרפי, כי יש למחוק את הבקשה על הסף, בעיקר כיוון שאיננה מתאימה כלל להתברר כתביעה ייצוגית. לדברי החברה, בסניף המדובר נתלו שלטים המכריזים אודות מצלמות האבטחה עוד ב-2010, בטרם כניסת הנחיות משרד המשפטים בעניין זה, כל זאת מבלי להידרש לתוקפן של אותן הנחיות.

עוד ציינה בורגר ראנץ' כי מצלמות המעקב נועדו לבחון שהעובדים פועלים על-פי הנחיות הרשת, מזינים כל סכום שנכנס לקופת המשיבה ואינם עושים פעולה שאיננה חוקית או שאיננה עולה בקנה אחד עם ערכי הרשת.

מטרה נוספת בהצבת המצלמות, נטען בתגובה, היא מתן שירות לציבור, לדוגמה איתור מציאות ואבידות, מניעת מעשי פשיעה וסיוע בלכידת אנשים שיבצעו מעשים אסורים אלה.

עוד טענה החברה כי כל המידע המצולם נמחק אחת ל-30 יום ממחשבי חדר הבקרה.

בנסיבות אלה חזר בו התובע הייצוגי מבקשתו, והיא נמחקה.