"משקיעי האג"ח הממשלתי בישראל יפסידו כסף ב-2015"

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס: בנק ישראל הבהיר בהחלטת הריבית כל מה שבנק מרכזי לא צריך להגיד - "תשכחו מהפחתת ריבית, האינפלציה חוזרת לתוואי, הצמיחה יציבה והעלאת ריבית בארה"ב תאפשר העלאת ריבית גם בישראל בהמשך"

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

"עליית התשואות בישראל תימשך בהתאם למגמה באירופה וארה"ב ולהערכתנו התוצאה תהיה הפסד בשוק האג"ח הממשלתי בישראל עבור שנת 2015. רק הרעה משמעותית בנתונים בישראל ובניגוד למגמה בעולם תוכל למנוע מצב זה". כך אומר יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, בסקירתו השבועית.

אגב, גם היום נרשמו בבוקר ירידות באג"ח השקליות הארוכות אולם כעת נרשמת התייצבות והתשואה על אג"ח ל-10 שנים עומדת על כ-2.6%.

המשבר ביוון אולי לפני סיום בשבוע הקרוב מה שרק יאיץ את עליית התשואות באירופה. במידה וידרדר המצב, שוב נראה עליות בשוק האג"ח, אבל להערכתנו זה יהיה קצר אם בכלל. תשואות האג"ח באירופה עוד יעלו ויחצו גם רף של 1% והעקום הגרמני יצא מטריטוריה שלילית, אומר חברון.

"תשואות האג"ח בארה"ב יעלו בתקופה הקרובה עם שיפור בנתונים הכלכליים, אבל עליית התשואות שם תהיה מתונה יותר. הפער בין תשואת האג"ח בישראל לתשואה בארה"ב ייסגר מכיוון שהפער בין תשואות האג"ח באירופה לארה"ב יצטמצם. אין ספק שלהודעת הריבית של בנק ישראל יהיה משקל גדול בהמשך סגירת הפער בחודשים הקרובים"

בהתייחסות להודעת בנק ישראל מיום שני אומר חברון: בנק ישראל הבהיר בהחלטת הריבית כל מה שבנק מרכזי לא צריך להגיד - "תשכחו מהפחתת ריבית, האינפלציה חוזרת לתוואי, הצמיחה יציבה והעלאת ריבית בארה"ב תאפשר העלאת ריבית גם בישראל בהמשך".

"את הנזק שנעשה בנק ישראל לא יוכל לתקן, רק הזמן יעשה זאת. ברגע שהריבית בארה"ב תחל לעלות ובנק ישראל לא ימהר להגיב, הלחץ על שער החליפין יירד, ועד אז בנק ישראל יצטרך בעיקר לעבוד קשה מאחורי הקלעים".