נמל התעופה בתמנע; יפורסם מכרז לחוות מיכלי דלק

ל"גלובס" נודע כי המכרז הוא בשיטת ה-DBOT (תכנון, הקמה, תפעול והעברה) להקמת חוות המכלים בשדה שיתפרש על שטח של כ-17,000 מ"ר

לידיעת חברות הדלק: רשות שדות התעופה (רש"ת) צפויה לפרסם מחר (ה') מכרז ראשון לתכנון, להקמה ולהפעלת חוות מיכלי דלק למטוסים בנמל התעופה רמון הנבנה בימים אלה בתמנע. מדובר במכרז המסחרי הראשון של תמנע שיוצא לדרך.

ל"גלובס" נודע כי המכרז האמור הוא בשיטת ה-DBOT (תכנון, הקמה, תפעול והעברה) להקמת חוות המיכלים בשדה שיתפרש על שטח של כ-17,000 מ"ר. כלומר, הזוכה במכרז יקים את המתקנים להענקת שרותי תדלוק למטוסים, לרבות מיכלי דלק עיליים ותת-קרקעיים, מתקני תדלוק, ומתקנים נוספים המתייחסים לשירותי התדלוק לאחסון אחזקה, אספקה והפצה של מוצרי דלק.

המכרז כולל גם אספקת דלק למטוסים בשדות התעופה הפנים-ארציים הנוספים שמפעילה רש"ת: חיפה, ראש פינה, אילת ועובדה. שני השדות האחרונים יוחלפו בשדה התעופה "רמון" לכשתסתיים בנייתו בהשקעה כוללת של כ-1.7 מיליארד שקל.

עוד נודע כי רשאים להשתתף במכרז חברות דלק בינלאומיות ומקומיות אשר סיפקו שירותי תדלוק למטוסים בשדות תעופה בין לאומיים, בכמות מצטברת של 45 מיליון ליטר דס"ל במצטבר בין השנים 2012-2014, או חברות דלק המפעילות לפחות 20 תחנות דלק החל משנת 2012.

השדה בתמנע, שכאמור אמור להחליף את השדות באילת ובעובדה, צפוי לתת מענה לטיסות פנים-ארציות ובינלאומיות ויהיו בו גם חנויות דיוטי פרי. בהקשר זה, נודע כי רש"ת נערכת לפרסם בקרוב מכרזים ראשונים גם להפעלת חנויות "דיוטי פרי" בתמנע.