השעשועון "BOOM" לא תפס בארה"ב - האם האפליקציה כן?

רק 2.5 מיליון איש צפו בגרסה האמריקאית לשעשועון, שבו המתחרים צריכים לנטרל פצצה מדומה באולפן ■ שיתוף-פעולה ראשון בין Screenz הישראלית לרשת FOX האמריקאית הביא לפיתוח אפליקציה לתוכנית

בסוף השבוע השיקו ברשת הטלוויזיה FOX את הגרסה האמריקאית לשעשועון "BOOM" של זכיינית ערוץ 2 קשת, עידו רוזנבלום ויולי אוגוסט הפקות, ששודר לפני כשנה בישראל.

הפורמט נמכר בפסטיבל מיפ 2014 לרשתות טלוויזיה ב-6 מדינות, בהן FOX האמריקאית, אנטנה הספרדית, TV2 הבלגית ועוד.

את מקומו של רוזנבלום בתור המגיש תפס הקומיקאי טום פאפא, אבל נראה כי התוכנית לא ממש המריאה בטבלאות הרייטינג ולא צלחה את מבחן מבקרי הטלוויזיה.

למי שלא זוכר, מדובר בשעשועון שבמסגרתו צריכים המשתתפים לנטרל 8 פצצות מדומות על-ידי מענה נכונה על שמונה שאלות טריוויה. כל תשובה אופציונלית מיוצגת על-ידי חוט שמחובר לפצצה - חיתוך לא נכון והפצצה מתפוצצת. במקרה של FOX, הפצצה מורכבת מחומרי מזון כמו סירופ מייפל, לצד שאר מזונות דביקים.

התוכנית הצליחה למשוך רק 2.5 מיליון צופים וספגה ביקורת לא טובה במיוחד מהמבקרים, כשהגדיל לעשות אתר "ורייאטי", שכתב כי "על אף שהמנחה קרא ל-BOOM 'השעשעון הכי אינטנסיבי שאי-פעם הומצא', בסוף התוכנית התחושה הכי אינטנסיבית הייתה הסימפטיה לצוות, שהיה צריך לנקות את הבמה מכל הפצצות המלוכלכות שהתפוצצו".

הפורמט מאחורי השעשועון, שלא צלח בינתיים את הקהל האמריקאי, הוא לא הזווית הישראלית היחידה. במקביל לעליית התוכנית בסוף השבוע, הושקה גם אפליקציית המסך השני, שפותחה במיוחד לתוכנית על-ידי חברת Screenz הישראלית, קשת DCP (מיזם משותף של קשת אינטרנשיונל ודיק קלארק הפקות) ורשת FOX עצמה.

האפליקציה אמורה להוות חלק אינטגרלי מחוויית הצפייה ומאפשרת להתחרות מול המתמודדים באולפן או מול משתמשים אחרים ואף להמשיך ולשחק גם לאחר סיום שידור התוכנית.

נתוני הורדות עדיין לא פורסמו, אך עבור חברת Screenz, מדובר בפעם הראשונה שהיא עובדת מול רשת FOX אך בשיתוף-פעולה מתמשך עם קשת, שהחל בפיתוח פורמט "הכוכב הבא" ושנמכר ל-25 מדינות ברחבי העולם.

פיתוח האפליקציה של Screenz נעשה, כאמור, בשיתוף עם רשת FOX וחברת קשת DCP. זהו שיתוף-הפעולה הראשון של Screenz עם רשת השידור האמריקאית וחלק משיתוף-פעולה מתמשך עם קשת, שהחל בפיתוח פורמט "הכוכב הבא" מבוסס טכנולוגיית החברה, אשר נמכר כאמור ל-25 מדינות.

הגרסה האמריקאית של "הכוכב הבא", תחת השם "Rising Star", הושקה לפני שנה בדיוק ונחלה גם היא כישלון מבחינת הרייטינג כשהצליחה למשוך 5.1 מיליון צופים - פי 2 מהשעשועון "BOOM". עם זאת, האפליקציה, שאפשרה הצבעה בזמן אמת, דווקא הצליחה בניגוד לתוכנית.

על השקת האפליקציה ושיתוף-הפעולה הראשון עם FOX, אמר אלי אוזן, מנכ"ל Screenz, כי "הפורמט מזמין חוויה אינטראקטיבית ובכך משלים את צפיית ה-360 של התוכנית. יש כאן שימוש בטכנולוגיה החדשנית של Screenz יחד עם אנימציה מתקדמת ויצירת משחק בין משתתפים שונים, הממשיך מעבר לשידור התוכנית והופך את חוויית המשחק לאירוע אינטראקטיבי אמיתי וחי".

אסף בלכר, מנהל קשת DCP, הוסיף כי "אפליקציית BOOM תשנה את חוויית הצפייה של האמריקאים ותשאיר אותם מחוברים לשעשועון בזמן אמת, תוך תחרות מאתגרת תחת מגבלות זמן".