תקציב קופ"ח מאוחדת: באומן-בר-ריבנאי ומקאן עלו שלב

משרדי הפרסום ענבר-מרחב וליאו ברנט נותרו מחוץ להתמודדות ■ בשנה החולפת פרסמה הקופה בהיקף של 27 מיליון שקל במחירי מחירון

מאוחדת / צילום: תמר מצפי
מאוחדת / צילום: תמר מצפי

משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי ומקאן תל-אביב עלו לשלב האחרון במכרז על תקציב הפרסום של קופת-חולים מאוחדת, שלב ההתמחרות - כך נודע ל"גלובס".

המשמעות היא שמשרדי הפרסום ענבר-מרחב, מי שמטפל כיום בתקציב, וליאו ברנט נותרו מחוץ להתמודדות.

משרד הפרסום ענבר מרחב זכה בתקציב לפני כ-3 שנים, ומועד ההתקשרות של הקופה עימו תם. מאחר שמדובר בגוף ממשלתי, מחויבת הקופה לצאת למכרז חדש.

בשנה החולפת פרסמה הקופה בהיקף של 27 מיליון שקל במחירי מחירון.

מכרז הפרסום של הקופה כלל שני שלבים: השלב הראשון היה מצגות משרד ושאלון. מתוך הניגשים נבחרו 5 משרדים, שעלו לשלב השני - המצגות הקריאייטיביות.

תקציבי הפרסום של קופות-החולים נגזרים על-פי מפתח חברים לקופה - על כל חבר מותר להוציא סכום מסוים. כנגזרת מכך התקציב הגדול ביותר הוא של שירותי בריאות כללית, שהחליפה רק לפני כשנה משרד פרסום והעבירה את התקציב שלה ממקאן לפובליסיס.

התקציב השני בגודלו הוא של קופת-חולים מכבי, שמטופל ביהושע TBWA; אחריו תקציב קופת-חולים לאומית, שאף הוא החליף השנה ידיים ועבר לראובני-פרידן; ותקציב מאוחדת, שטופל כאמור ב-3 השנים האחרונות בענבר-מרחב.

בסיטואציה הנוכחית בשוק, מרבית משרדי הפרסום הגדולים - ובהם מקאן, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי וגליקמן-נטלר-סמסונוב - אינם מטפלים בתקציבי קופות-החולים, מה שהביא להיענות של לא פחות מ-8 משרדים למכרז של מאוחדת.