ביג אין ג'פאן (ובשאר העולם)

טדי שגיא לא מבזבז זמן ולא נח לרגע על זרי הדפנה

1. לטדי שגיא תמיד הייתה מטרה עיקרית אחת ויחידה: להיות כמה שיותר גדול, בכל דבר שהוא עושה, ובעיקר על ידי רכישות זולות עד סבירות במחירן. כך בנה את פלייטק, מקור הונו הראשוני, וכך הוא רוצה להפוך אותה עכשיו לענקית בשוק הפורקס העולמי, שוק שמגלגל מיליארדי על מיליארדי דולרים. ושגיא, כמו שגיא, לא מבזבז זמן ולא נח לרגע על זרי הדפנה - אפילו שיש לו אלף ואחת סיבות לעשות זאת. זו הסיבה מדוע פלייטק פצחה באחרונה בסדרת רכישות, ממש אחת אחרי השנייה, של חברות פורקס, וזאת מתוך מטרה להפוך לשחקנית משמעותית בשוק זה. במקרה של Ava Trade, הרכישה הנוכחית, הדגש הוא על השוק היפני, וזה אומר - כמאמר השיר - להיות "גדול ביפן".

2. הסיפור הצבעוני של רכישת plus500 קצת השכיח שרכישת הפורקס הראשונה של פלייטק העשירה - ולא בפעם הראשונה - את כיסו הפרטי של שגיא דרך עסקת בעלי עניין. שגיא השכיל מאז הנפקת פלייטק למכור לה פעילויות פרטיות שלו, וכך להגדיל את נזילותו האישית. במקרה של TradeFX, הוא משלשל לכיסו הפרטי לפחות 870 מיליון שקל, ולכל היותר 1.9 מיליארד שקל במקרה שהחברה תעמוד באבני הדרך שהוצבו לה. עסקה זו רק מחזקת את העובדה ששגיא הוא אחד המיליארדרים הישראלים הכי נזילים שיש בעולם. וכפי שאמרנו בעבר, כל כך נזיל שהוא יכול לפתוח בנק.

3. ייתכן מאוד שמאחורי הדרך שבה בונה שגיא את פעילות הפורקס שלו תחת המטריה של פלייטק עומדת אסטרטגיה, פיננסית כמובן: לאגד אותה כחברת בת, ואז לפצל אותה מפלייטק (Spinoff) ולהנפיק אותה בנפרד, אולי בשוק ההון הבריטי או באחר, וכך להציף עוד ערך לבעלי מניותיה. רעיון שלנו. נחכה ונראה האם יהפוך למציאות.