הראיון שהתפוצץ עם יואב יצחק: "למה לא לקחו לו את האקדח?"

העיתונאי יואב יצחק - שפרסם כתבות נגד תנ"צ אפרים ברכה, ובסופ"ש אף כתב כי הוא עלול ללכת לכלא על מעשיו - הגיב להתאבדותו ■ "אני עיתונאי שחשף את המעשה"

תנ"צ אפרים ברכה ויואב יצחק / צילום: מוטי קמחי-ynet ותמר מצפי
תנ"צ אפרים ברכה ויואב יצחק / צילום: מוטי קמחי-ynet ותמר מצפי

שעות ספורות אחרי התאבדותו של תת-ניצב אפרים ברכה, העיתונאי יואב יצחק, עורך האתר News1, מגיב לטענות לפיהן הכתבות שפרסם אודות קצין המשטרה היו בין הגורמים שהובילו אותו לשים הבוקר קץ לחייו. בריאיון אתמול (א') אמר יצחק כי הוא עומד מאחורי הכתבה שפרסם ביום שישי האחרון בה טען כי "תנ"צ אפרים ברכה מסוכן לציבור", וכי הוא עשוי בקרוב להישלח לכלא. אמש פרסם משרד המשפטים הודעת הבהרה לפיה לא הייתה צפויה להיפתח כל חקירה נגד ברכה.

עשיתי את עבודתי העיתונאית", הבהיר יצחק. "זה לא ייתכן שיציגו את עבודתי כרדיפה. אני מתכוון להמשיך ולעשות את עבודתי". לדברי יצחק, השבוע הוחלט בפרקליטות לפתוח בחקירה בעקבות מידע אודות תנ"צ ברכה שהגיע לידי חוקרי מח"ש.

"פרסמתי במשך חודשים רבים מעשים חמורים מאוד שנעשו על ידי ברכה", ציין יצחק. "בסיכומו של דבר מזה שלושה שבועות מתנהלת חקירה אינטנסיבית במח"ש. השבוע התקיימה ישיבה בהשתתפות פרקליט המדינה ונציגי מח"ש שם הוסכם שאין מנוס מחקירתו של ברכה".

יצחק המשיך לכל אורך הריאיון להגן על עמדתו. "אני חושב שביום כזה, צריך מחד להיות קשובים ולהבין שיש טרגדיה נוראה, אבל לצאת נגד עיתונאי שעשה את עבודתו זה מיותר", אמר. "אני לא חושב שכתבתי דברים לא מדויקים. אני חושב שהטיעון על רדיפה הוא מגוחך".

המלחמה של יואב יצחק נגד אפרים ברכה

יצחק תהה מדוע הממונים על ברכה וחבריו הקרובים לא השגיחו עליו אם ידעו כי הוא מאיים לשים קץ לחייו: "אני שואל איפה היו רשויות החקירה? מדוע לא חקרו אותו בימים קודם לכן? מדוע לא לקחו ממנו את האקדח? מדוע חבריו הטובים נטשו אותו ולא הגנו עליו? עשיתי את עבודתי, וזה לא משנה אם כתב כזה או אחר שלא עשה את עבודתו טוען שזו רדיפה".

אתר האינטרנט News1, בבעלותו ובהובלותו יצחק, ניהל בשבועות האחרונים מערכה אגרסיבית נגד ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה. במאמר שפרסם בסוף השבוע טען יצחק כי "היועמ"ש יהודה וינשטיין, שגונן על תנ"צ ברכה במשך זמן רב, אמור להחליט תוך ימים: לעבור לחקירה פלילית גלויה נגד ברכה בגין שיבוש מהלכי חקירה ומשפט ועבירות שוחד ומרמה, וסילוקו מראשות יאח"ה".

גם נגד כתב מעריב אבירם זינו הועלו היום טענות בעקבות התאבדותו של תנ"צ ברכה. זאת לאחר שפורסם כי זינו פנה למח"ש וסיפר כי ברכה הדליף לו פרטים מחקירת מעונות ראש הממשלה וכן פנה עם חומרים נגד ברכה ליועץ המשפטי לממשלה.

גורמים בסביבתו של זינו אומרים כי נפגע קשות מהאצבעות המכוונות כלפיו. הסיבה להתאבדותו של ברכה, לטענתם, לא קשורה לעבודתו העיתונאית של זינו והם מצרים על כך שמנסים לקשור בין שני האירועים. גם זינו טען בפני מקורביו כי הוא רק ביצע את עבודתו.