זכר או נקבה?

ערוץ yes דוקו ישדר הערב סרט מעניין על אישה שנולדה כ"אינטרסקס"

זכר ונקבה ברא אותם

"גוף שלישי", יום ד' 21:00, ערוץ yes דוקו

בלבול מגדרי הוא כמעט מסימני ההיכר של המאה ה-21, אפילו אצל מי שנולד באופן מובהק כזכר או כנקבה, אבל מה עם מי שנולד כשלא רק נפשו אלא גם גופו חצוי בין שני המינים?

פסטיבל "דוקאביב" האחרון הפגיש את הצופים עם סוזן, מי שנולדה כ"אינטרסקס" (אדם בעל/ת אברי מין זכריים ונקביים כאחד), ושמסרבת להיכנע לפרוטוקול הרפואי הסטנדרטי במקרים שכאלה.

תוך כדי הצפייה לא יכולתי שלא להיזכר בשיחה שהייתה לי לפני שנים רבות, ובמסגרתה הבעתי את דעתי שלא ירחק היום והאנושות כולה תהפוך לבעלת יכולת "אינטרסקסית" כמו אצל החלזונות - כך שכאשר מישהו יפגוש בבן/בת זוג מושלמים, המגדר לא יהווה עוד מכשול.

לאור אותה סברה, הרי שלמרות שמדובר בתופעה פיזיולוגית מוכרת, אפשר בהחלט שסוזן נשלחה אלינו מהעתיד.

כך או כך, הסרט מעניין ושווה צפייה.

* ציון: 9

החושך שבקצה

"בקצה המנהרה", יום ד' 21:00, ערוץ 1

תגידו, שמתם לב שמלאה כבר שנה ל"צוק איתן"...? אני צוחק כמובן, הרי לא יכול להיות שמי שצפה בטלוויזיה - ולו ל-5 דקות בלבד בשבוע האחרון - החמיץ את העובדה שהנה הגיע יום השנה למבצע או למלחמה שהסתיימו בכישלון או בהצלחה.

הערב יצטרף גם ערוץ 1 ל"חגיגה" הזאת, שגם בסופה לא תדעו מה טומנים בחובם החודשים הקרובים.

אז כן, כבר שנה חלפה - וכשם שברור שאנו נדרשים, מעת לעת, לשלם מחיר מסוים על מגורינו בשכונה הקשה הזאת, כך ממש לא ברור לי למה אנחנו צריכים לסבול כל-כך הרבה ניתוחים ופרשנויות שהם תוצר נלווה למצב שמתעד את עצמו לדעת.

קרטיב למוח

"אשת החלומות", יום ד' 22:00, ערוץ הוט פאן

הסרט הזה אינו סרט גדול, ממש לא. ועדיין, זה בדיוק מסוג הסרטים שגורמים לי להעריך את הוליווד: קומדיה רומנטית טיפשית אך מדויקת, שבה העלילה הצפויה למדי נתקלת בכל שתי דקות בדיוק בבאמפר מצחיק.

מעשה בבחור שנישא לבחירת ליבו ויוצא לירח דבש, במהלכו מתברר שמושא אהבתו רחוקה מאוד מהאידיאל ששיווה לנפשו (או שהיא דאגה להציג לו), והוא מוצא את עצמו הולך ומסתבך בפרשיית אהבים חדשה ואמיתית.

כאמור, אל תבנו על תובנות, אבל מי שמחפש קרטיב למוח בליל קיץ מהביל, עשוי בהחלט ליהנות.

* ציון: 7