תל-אביב: המעו"ף עלה ב-1%; איזיצ'יפ זינקה 3.2%

המפולת בבורסות אסיה נבלמה לאחר צעדים אגרסיבים שנקט הממשל ■ המסחר בבורסת ניו-יורק היה משותק אתמול במשך 4 שעות ■ ראש ממשלת יוון צפוי להציג למנהיגי גוש האירו תכנית חדשה לביצוע רפורמות

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בעליות שערים, בהתאם למגמה בשוקי העולם. זאת, ברקע הדרמה שהתרחשה אתמול בוול סטריט כאשר תקלות לא ברורות הובילו להקפאת המסחר בבורסת ניו-יורק למשך כ-4 שעות. הסוחרים מתמקדים בנוסף בהתאוששות הבורסות באסיה ובהתפתחויות בנוגע למשבר החוב היווני.

מחזור המסחר הסתכם היום בכ-1.1 מיליארד שקל.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים חדות, כאשר המסחר בניו-יורק היה משותק כמעט 4 שעות ברקע לבעיות טכניות שונות. בממשל האמריקאי מיהרו להכחיש כי מדובר בפריצה של האקרים למערכות הבורסה.

חברי הפד הביעו חשש מפני התפשטות המשבר באסיה וביוון לשוקי העולם, כך עולה מפרוטוקול פגישת הריבית האחרונה של הבנק המרכזי של ארה"ב ביוני. מהפרוטוקולים שפורסמו אתמול עולה עוד כי רק חבר אחד בפד מתוך 10 היה מוכן להעלאת ריבית בחודש יוני.

ה"סרט היווני" ממשיך להשפיע על השווקים. יוון הגישה אתמול בקשה רשמית לסיוע פיננסי ממנגנון הייצוב האירופי (ESM), למשך 3 שנים, תמורת רפורמות מס ופנסיה. במקביל, מנהיגי גוש האירו הציבו ליוון אולטימטום של 48 שעות להציג תכנית חדשה, שבה ידונו כל מנהיגי 28 מדינות האיחוד האירופי בפסגה כוללת שתתכנס ביום ראשון.

המפולת בשוק המניות בסין התפשטה אתמול לכל אזור אסיה וגררה ירידות חדות של עד כ-6% במדד שנגחאי ובהנג סנג. היום המדדים באסיה נסחרו בתנודתיות אך סיימו בעליות חדות. מדד השנגחאי מחק ירידות של כ-3% וטיפס בכ-6%. זאת בצל צעדים אגרסיבים עליהם הכריז היום הממשל הסיני.

קריסתה של רשת הקמעונאות מגה ממשיכה לפגוע באיתנות הפיננסית של בעלת השליטה בה, חברת אלון רבוע כחול , ודירוג החוב שלה ממשיך להתדרדר. אתמול הורידה חברת מידרוג את דירוג האג"ח של אלון רבוע כחול בפעם השלישית תוך 3 חודשים, הפעם מ-Baa2 ל-Baa3. בכך, הדירוג מרוחק רק רמה אחת מהגדרתו כדרגת השקעה ספקולטיבית.

טבע קיבלה אישור מה-FDA לשיווק בלעדי של Axert לתקופה של 4 חודשים, Axert, של Janssen Pharmaceuticals, במינונים של 6.25 מ"ג ו- 12.5 מ"ג, תשווק על ידי טבע בארה"ב באופן בלעדי, לאחר שהיא היתה המבקשת הראשונה שהגישה בקשת אישור מקוצרת לתרופה חדשה. לטבליות Axert היו מכירות שנתיות של כ-31 מיליון דולר בארה"ב, בהתאם לנתוני ה- IMS ממרץ 2015.

טבע קיבלה 10 מיליארד ש' - ותרמה רק 1% להיקף המועסקים