הפסד תפעולי של כ-67 מיליון שקל למגה ברבעון הראשון

ההכנסות ברבעון הראשון של 2015 הסתכמו בכ-1.389 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.42 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד ■ בשורה התחתונה דיווחה מגה כי ההפסד ברבעון הראשון עמד על כ-87 מיליון שקל

סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר
סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר

ביום ראשון הקרוב תכנס מגה את אסיפת הנושים, על מנת לאשר את הסדר החוב שהיא מציעה להם. הלילה פרסמה החברה-האם אלון רבוע כחול את תוצאות מגה לרבעון הראשון של 2015.

ההכנסות ברבעון הראשון של השנה הסתכמו בכ-1.389 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של כ-1.42 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 2.5%. העלייה במכירות חנויות זהות ברבעון מול הרבעון המקביל אשתקד מסתכמת בכ-3.2%.

הרווח הגולמי עמד ברבעון על כ-344 מיליון שקל, כ-25% מההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של כ-375 מיליון שקל, 26.3% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם לכ-67 מיליון שקל, לעומת 52 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הפסד מפעולות לפני מימון ברבעון עמד על כ-80 מיליון שקל, לעומת כ-66 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה מגה כי ההפסד ברבעון הראשון עמד על כ-87 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-50 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2014.

שינויים בדוחות מגה
 שינויים בדוחות מגה

באלון רבוע כחול מציינים כי "הנהלת החברה גיבשה תוכנית פעולה אשר אושרה על-ידי מועצת המנהלים שלה, הכוללת, בין היתר, מהלכי התייעלות ופיטורים; קיצוץ בהוצאות פרסום והוצאות אחרות שאינן הכרחיות לתפעול השוטף של החברה; הקטנת מלאים; צמצום בהשקעות למינימום הדרוש לפעילות תקינה של הציוד והמתקנים; ומכירת סניפים".

בנוסף לביצוע הפעולות האמורות התחייבה החברה-האם לספק מימון נוסף לחברה בסכום כולל שלא יעלה על 240 מיליון שקל על מנת לסייע למגה, במידת הצורך, במימון קשיי נזילות זמניים, וכן במקרה שתהייה סטייה מתוכנית מימוש הסניפים.

"החברה החלה כבר ביישום של חלק מן הצעדים הנ"ל ומתכוונת ליישם את יתר הצעדים של התוכנית ללא דיחוי. ההנהלה מתכוונת לעקוב באופן שוטף אחר התקדמות ביצוע התוכנית, כדי לעמוד על כך שהיקף הצעדים הננקטים הינו מספק. הנהלת החברה מאמינה כי יישום דחוף בלוחות זמנים קצרים ככל האפשר של הצעדים הנ"ל יחזיר את החברה למסלול יציב של פעילות", נמסר מהחברה.