עשרות עובדים ברשות השידור ביקשו פרישה מוקדמת

עפ"י התוכנית, בשלושת החודשים הקרובים יפרשו 300 עובדים ■ הערכה: עובדי הרשות בת"א יעברו לבניין ynet, לאחר שאנשי האתר יעזבו לראשל"צ

רשות השידור בת"א / צילום: רון פז
רשות השידור בת"א / צילום: רון פז

עשרות עובדים ברשות השידור ביקשו עד עתה לצאת לפרישה מוקדמת. ל"גלובס" נודע כי לאחר חתימת ההסכם בין העובדים לאוצר, מתאפשר עתה לעובדים צעירים מגיל 64 לבקש פרישה מוקדמת בתהליך מיוחד של פיצויים, כאשר בין הפונים עד עתה גם עובדים בשנות ה-40 המוקדמות לחייהם.

היום (ב') החלה סדרת מפגשים עם העובדים, בהם יינתן להם מידע על אפשרויות הפרישה שלהם ועל הזכויות המגיעות להם. הראשון שבהם, שהתקיים הבוקר בירושלים, היה מול נציגי מבטחים, ונרשמו אליו יותר מ-100 עובדים.

על-פי התוכנית, בשלושת החודשים הקרובים יפרשו 300 עובדים. עם זאת, על-פי גורמים בוועדים השונים ברשות השידור, השיח אודות אפשרויות הפרישה מסמן את האפשרות כי מספר המבקשים לפרוש אף יעלה על כמות זו.

בימים הקרובים תערוך הנהלת רשות השידור סדרה של 3 מפגשים עם העובדים - בירושלים, בתל-אביב ובחיפה, אליהם יגיעו גם נציגי חברת בנפיט שעוסקת בתיאום ענייני הפרישה של העובדים, ולכל אחד יובהר באופן אישי מה יהיה מצבו ביום שבו יעזוב את רשות השידור.

"אנחנו עושים את כל מה שהתבקש מאתנו ולא שמים מקלות בגלגלים", אמר ל"גלובס" יו"ר ועד עובדי ההנדסה ברשות השידור, משה שגב, "ואנחנו מצפים לאותו הדבר מהאוצר ומהצד בשני. בשנה האחרונה עובדי רשות השידור גילו אחריות והיו שותפים להליך הפירוק על-פי החוק, והצעד הזה הוא עוד צעד בסדרה ארוכה, ואנחנו מקווים שהאוצר ימלא גם את חלקו בדברים".

מתחם הקריה יימכר

האוצר כבר החל בהעברת עשרות מיליוני שקלים לרשות השידור לצורך תפקודה השוטף, כאשר הציפייה היא כי הרשות תתקיים ממכירת הנדל"ן הצפויה של נכסיה. בשלב הראשון מתוכננת מכירה של קריית השידור בתל-אביב, הסמוכה למתחם שרונה היוקרתי בעיר.

על-פי ההתחייבות, על עובדי רשות השידור לפנות את השטח תוך 3 חודשים, על מנת לאפשר תחילתו של מכרז על השטח.

בתקופה האחרונה המשיכו העובדים, יחד עם אנשיו של הכנ"ר דוד האן, לחפש אחר מקום חלופי, וכעת נראה כי המקום המסתמן הוא ברחוב קרמיניצקי בתל-אביב.

מדובר בשני מתחמים צמודים, האחד בבניין בו שוכן כיום אתר האינטרנט ynet, והאחר בו שוכנים אולפני מזמור. בשבוע שעבר ערך השר הממונה על רשות השידור, אופיר אקוניס, סיור במקום. עד לאחרונה ערוץ 20 מילא את האולפנים, אולם זה עבר לשדר מאולפני מימד.

אתר ynet מקבוצת "ידיעות אחרונות" צפוי לעבור בשנה הקרובה בהדרגתיות למבנה שיאכלס את כל הקבוצה בראשון-לציון, לאחר 4 שנים בלבד במקום. לאור עובדה זאת, שטחים נרחבים בבניין יתפנו. גם ערוץ הספורט שכן בעבר במתחם לפני שעבר להרצליה.

בעלי הבניין הבהירו לאנשי רשות השידור כי באפשרותם להיערך עם אולפני רדיו וטלוויזיה מתאימים במקום בתוך חודשים ספורים.