לעולם בעקבות הסטייק

ערוץ 8 ישדר הערב סרט על מסע לחיפוש אחר הסטייק המושלם

סטייק סינטה / צלם: דן פרץ
סטייק סינטה / צלם: דן פרץ

"מהפכת הסטייקים", יום ג' 22:00, ערוץ 8

יסלחו לי אחיי הצמחונים, אבל סטייק טוב הוא עניין שאין לו תחליף. עליי להודות בצער ששנות הקרניבוריות שלי מאחוריי: בשנים האחרונות אני ממעט באכילת בשר.

אפשר שהגל הירוק שטף גם אותי, אפשר שזהו ההיצע הבעייתי של בשר בישראל (גם במסעדות המתמחות הטובות ביותר, קשה לשמור על יציבות עקב מחסור בחומרי גלם איכותיים - שלא לדבר על המחיר), ואפשר שאלה גם השנים - הימים שבהם יכולתי לתקוע בשרים ולתפקד אחר-כך באופן עצמוני, כנראה חלפו ואינם.

עדיין, הנזקקות לנתח בשר מדמם מעת לעת, היא כנראה עניין שכל מיני המזון האחרים לא יכולים לפתור.

לשמחתי, גם פרנק ריביירה חושב כמוני - מה שהוביל אותו לצאת למסע בחיפוש אחר הסטייק המושלם. נו טוב, כמו כל ישראלי בניו-יורק, גם הוא עובר בתחנת החובה של פיטר לוגאר (בפעם הבאה שאתם בעיר, אל תמהרו להרחיק לברוקלין - נסו את "ספארקס" ותזכרו אותי בחיוך עוד שנים רבות), בערבות ארגנטינה רוויות הבקר, בטוסקנה וכמובן גם ביפן עם ה"קובה ביף" המפורסם שלה.

למרות הנושא, ריביירה מביא גם את נקודת המבט ההומניסטית אל הצלחת, ודווקא כמי שאוהב בשר, הוא מבקר את הגידול התעשייתי של בקר לצורכי האדם.

אפשר שזו ביקורת שיכול להשמיע רק מי שיש לו די אמצעים כדי לטוס ברחבי העולם בחיפוש אחר הסטייק המושלם, אבל זה כבר נושא לדיון אחר לגמרי.

* ציון: 9

הזכות לשיחת טלפון

"מטריקס", יום ג' 22:00, ערוץ yes2

במסגרת חודש "שוברי קופות" אפשר, לצערי, למצוא סרטים מטופשים לרוב, שהעובדה שהיו ל"שוברי קופות" היא תעודת עניות לצופים. אלא שלא כל מה שפופולרי להחריד הוא בהכרח גם גרוע, ו"מטריקס" (הסרט הראשון בסדרה) הוא דוגמה נהדרת לכך.

יותר מ-16 שנה חלפו מאז נשאב קיאנו ריבס לעולם הנסתר מן העין הזה, שבו מרכזייה מעבירה אותך מממד לממד באמצעות שיחת טלפון, והסרט הזה נותר מותחן אפקטיבי ורווי אקשן, אולי מפני שאין בו יותר מדי פירוטכניקה שדרכה להתיישן במהרה.

יש בסרט הזה, מלבד מתח ואסתטיקה קודרת, גם לא מעט מסרים "רוחניים" - שגם העובדה שלא התחברתי אליהם במיוחד, לא גרעה מהנאתי.

חבל רק שהיוצרים לא עמדו בפיתוי הכלכלי והפיקו לסרט המצוין הזה גם סרטי המשך, שלא ניחנו באותה תנופה.

* ציון: 9