נסגר תיק השוחד נגד חיים אביטן, ראש עיריית חדרה לשעבר

התיק נגד חיים אביטן, שנחשד בקבלת שוחד מקבלנים, נסגר מחוסר ראיות מספיקות עם זאת, טרם התקבלו החלטות נגד מעורבים נוספים בפרשה, ובהם אחיו של אביטן ■ עורכי דינו: "לבדוק מי גרם לפתיחת החקירה המיותרת"

חיים אביטן / צילום: תמר מצפי
חיים אביטן / צילום: תמר מצפי

פרקליטות מחוז חיפה הודיעה היום (ג') כי החליטה לסגור את התיק נגד חיים אביטן, ראש עיריית חדרה לשעבר, שנחשד בקבלת שוחד מקבלנים.

העילה לסגירת תיק החקירה נגד אביטן לפי הפרקליטות היא חוסר ראיות מספיקות להעמדתו לדין.

עם זאת, עדיין לא התקבלו החלטות נגד מעורבים נוספים בפרשה, ובהם אחיו של אביטן, אלי. מהפרקליטות נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר בחינת חומר הראיות ומכלול הנסיבות הרלוונטיות בתיק.

‎‎ביוני 2013, כחודש אחרי שהודיעה המשטרה לאביטן כי החליטה לסגור תיק חקירה אחר בעניינו, שבו הוא נחשד במירמה והפרת אמונים בקשר למינוי מקורב למשרה בכירה בעירייה - נעצר אביטן שוב על-ידי המשטרה, הפעם בחשד ללקיחת שוחד ולעבירות נוספות.

‏היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה פשטה על בניין עיריית חדרה ועצרה 13 חשודים בחשד לעבירות על טוהר מידות, ובהם את אביטן‏‎ ‎ובכירים נוספים בעירייה. לחשודים יוחסו עבירות שוחד, מירמה והפרת אמונים, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פקודת המסים.

לפי החשד, בכירי העירייה לקחו שוחד מקבלנים שבצעו עבודות בעיר, ובתמורה סייעו להם בקידום הפרויקטים ובהשגת אישורי בנייה. בין העצורים/המעוכבים לחקירה היו גם קבלנים ויזמים.

היום, כאמור, הסתיימה גם פרשת החשדות הזו נגד אביטן בלא כלום.

"מי יפצה על עינוי הדין?"

עורכי דינו של חיים אביטן, פרופ' דוד ליבאי ויעקב בורובסקי, בירכו על החלטת הפרקליטות לסגור את התיק נגדו, אך הוסיפו כי היא התקבלה לדעתם מאוחר מדי, וכי אין בה כדי לבטל את הצורך לבדוק בדיעבד מי גרם לפתיחת חקירה מיותרת זו, ולמה היא נפתחה סמוך מאוד לבחירות ברשויות המקומיות.

עורכי הדין הוסיפו כי "המשטרה היתה חייבת בזהירות יתר בפתיחת החקירה, שכן חודש לפני כן, בחודש מאי 2013, הודיעה פרקליטות מחוז חיפה למר אביטן כי החליטה לסגור תיק חקירה שנפתח נגדו בשנת 2008. גם אז האשמות-השווא היו לקיחת שוחד והפרת אמונים. אז המתין מר אביטן במשך 5 שנים עד שהתיק נסגר. מי יפצה את מר אביטן על עינויי דין שעבר במשך שנים?".