גאון במגעים ראשוניים למכירת אחזקותיה ב"אהבה"

גאון מחזיקה בכ-16% מחברת הקוסמטיקה ■ בחודש שעבר נחשף ב"גלובס" כי "אהבה" מתכננת להעביר פעילות ייצור מקיבוץ מצפה שלם, הנמצא מחוץ לתחומי הקו הירוק, לשטח המועצה האזורית תמר

חברת גאון אחזקות דיווחה היום (ג') כי היא מקיימת מגעים ראשוניים למכירת חלקה ביצרנית מוצרי הקוסמטיקה "אהבה" (AHAVA) מעבדות ים המלח, הנמצאת בשליטת קיבוץ מצפה שלם.

בגאון אחזקות ציינו כי "לאור ראשוניות המגעים, טרם גובש כל מתווה מוסכם להתקשרות כזו או אחרת".

גאון מחזיקה בכ-16% מ"אהבה", אשר במניותיה מחזיקים גם משפחת לבנת וקרן ההשקעות שמרוק. קבוצת גאון נמצאת בשליטת קרן ויולה, שהראל בית-און הוא ממנהליה ויו"ר גאון אחזקות.

"אהבה" מייצרת ומוכרת מוצרי קוסמטיקה לטיפוח העור המיוצרים ממינרלים ובוץ המופקים בים המלח. החברה סיימה את 2014 עם מכירות של 183 מיליון שקל, ובסוף 2014 העסיקה 225 עובדים.

בחודש שעבר נחשף ב"גלובס" כי החברה מתכננת להעביר פעילות ייצור של "אהבה" מתוך שטח הקיבוץ, הנמצא מחוץ לתחומי הקו הירוק, לשטח המועצה האזורית הסמוכה תמר, ולהשקיע בהקמת מפעל חדש כ-10 מיליון שקל.

אתמול (ב') דיווחה גאון על עסקה במסגרתה החברה-הנכדה שיווק בוטנים וכותנה מוכרת את אחזקותיה בחברת תנובות שדה ומטע. גאון אחזקות מחזיקה, בעקיפין, בכ-21% מהונה של שיווק בוטנים, ושיווק בוטנים מחזיקה ב-84% מתנובות.

שיווק בוטנים ובעל מניות נוסף בתנובות חתמו על מסמך עקרונות עם צד שלישי, אשר ירכוש מהם את תנובות. התמורה הכוללת לשיווק בוטנים מהעסקה מוערכת בכ-87 מיליון שקל, בכפוף להתאמות.