מלכה: אני הצדיק נשארתי במעצר - ורונאל פישר הרשע שוחרר

רפ"ק ערן מלכה ערער לעליון על ההחלטה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים - זאת בניגוד לרונאל פישר, שותפו לפרשת השוחד לכאורה, ששוחרר למעצר-בית

רב פקד ערן מלכה/ צילום: ליאור מזרחי
רב פקד ערן מלכה/ צילום: ליאור מזרחי

רב-פקד ערן מלכה לא משלים עם ההחלטה להשאירו במעצר עד תום ההליכים: מלכה הגיש היום (ד') לבית המשפט העליון ערר על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים אמש להשאירו במעצר עד תום ההליכים - זאת להבדיל מהחלטת העליון בעניינו של עו"ד רונאל פישר, שותפו של מלכה לפרשת השוחד והמירמה לכאורה, ששוחרר למעצר-בית.

באמצעות סנגוריו, עורכי הדין עפר ברטל ודב גלעד-כהן, טוען מלכה בערר כי המחוזי טעה כשקבע כי הרשעתו של מלכה, על-פי הודאתו, מחזקת את המסקנה כי עילות המסוכנות והחשש לשיבוש מהלכי חקירה מצדו מתקיימות במלוא עוצמתן.

"בדומה לפישר - בעניינו נקבע כי 'תש כוחו', וכי קלונו נחשף בציבור מאז התפוצצה הפרשה - אף מלכה פרש משירות המשטרה ואינו חשוף עוד למידע הקשור לפעילותה", כתבו סנגוריו של מלכה בערר.

הסנגורים מדגישים, עם זאת, כי להבדיל מפישר, מלכה לא שמר על שתיקה בחקירתו, מסר גרסאות מפורטות וחתם על הסדר במסגרתו יעיד נגד הנאשמים האחרים.

"לא ייתכן שפישר - שהצדדים מסכימים שהוא 'מחולל' העבירות, ששתק בחקירתו ושמתכחש למיוחס לו לכאורה, ובכך קיים לו תמריץ רעיוני לשבש ולחבל בהליכים הנוגעים לו - יופלה לטובה לעומת מי שהודה במיוחס לו בחקירתו מבלי שהובטח לו מלכתחילה דבר וחצי דבר, הוסיף ושיתף פעולה עם רשויות האכיפה מעל ומעבר, ושממילא ישנה הסכמה עקרונית לשימו במעצר-בית בהמשך הדרך", טוען מלכה באמצעות עורכי הדין ברטל וכהן, שמסכמים: "צירוף נסיבות אומלל זה יוצר מצב בו 'צדיק ורע לו, ורשע וטוב לו'. מצב זה הוא בלתי נסבל כאשר הוא יציר כפיו של אדם".

נזכיר כי מלכה ופישר הואשמו בניהול רשת שמכרה מידע מתוך חקירות משטרה מתנהלות בתמורה לשוחד. מלכה הודה בעבירות במסגרת הסדר טיעון שחתם עם הרשויות, ואילו פישר כופר בטענות נגדו.

ביום חמישי האחרון קבע בית המשפט העליון כי פישר ישוחרר למעצר-בית בבית חמותו, תחת פיקוחה, תוך הצמדת אזיק אלקטרוני לרגלו ופיקוח אלקטרוני נוסף עליו. זאת, בין היתר, בנימוק כי פישר איבד את כוחו ומעמדו, אינו מסוכן, והחששות כי ישבש הליכי משפט או יימלט מן הדין הם נמוכים.