מי זכה בתחרות FORMAGINATION בוועידת MAD?

הזוכים בתחרות הפורמטים של ארמוזה ו"גלובס": בישול בתנאי הישרדות ופורמט קואצ'ינג ■ מפתחי הפורמטים - עמנואל רוזן, ציפי רוזנבלום וטל רוזנטל - יקבלו 30 אלף דולר להפקת פיילוטים ולהפצה בינלאומית

רוזנטל, רוזנבלום וארמוזה / צילום: איל יצהר
רוזנטל, רוזנבלום וארמוזה / צילום: איל יצהר

שופטי תחרות הפורמטים FORMAGINATION, מיסודה של ארמוזה פורמטס, שנערכה אתמול (ד') במסגרת ועידת 2015 MAD של "גלובס" בשיתוף Orange, הכריזו על שני הפורמטים הזוכים במקום הראשון בתחרות: עמנואל רוזן, שהציג את הפורמט "Jungle cook off", השולח שפים להוכיח את כוחם בתנאי שטח ברחבי העולם; וציפי רוזנבלום, שיחד עם טל רוזנטל הציגה את "The secret advisor" - פורמט קואצ'ינג שמעביר את הדמות המרכזית בו תהליך נפשי יוצא דופן, שבסופו גילוי אישי מרעיש שעשוי לשנות את השקפת עולמו ויחסיו המשפחתיים לתמיד.

שני הפורמטים זכו בחוזה פיתוח והפצה ב"ארמוזה פורמטס" ויחלקו בתקציב של 30 אלף דולר להפקת פיילוטים להפצה בינלאומית.

הפרס השני הוענק להראל יוספזון, עינב שנהר ודניאלה סלביק על הצגת הפורמט "Date in reverse", שמוציא גבר ואשה לדייט שמתחיל בשיא של מערכת היחסים ומלווה אותם אחורה עד לדייט הראשון. השלושה זכו במלגה לסמינר הטלוויזיה הבינלאומי היוקרתי ENTERTAINMENT MASTER CLASS.

פרס חביב הקהל ניתן לרועי קורט, שהציג פורמט לשעשועון בשם "Don't take my million" המשלב טריוויה ואסטרטגיה. קורט זכה בכרטיס כניסה לשוק הטלוויזיה הגדול בעולם לפורמטים טלוויזיוניים MIPCOM באוקטובר 2015.

המתמודדת הנוספת הייתה אודליה יקיר, שזכתה במקום השני בשנה שעברה. הפעם היא הציגה דוקו-ריאליטי בנושא יחסים פוליאמוריים.

שנה חמישית ברציפות

התחרות התקיימה זו השנה החמישית במסגרת ועידת MAD לשיווק, פרסום ודיגיטל של עיתון "גלובס". ערוץ 10, שלקח חלק לראשונה בצוות השופטים של התחרות, קיבל זכות ראשונים להפקת פורמטים מהתחרות בישראל.

על תחרות פורמג'יניישן רשומות מספר הצלחות כגון "That's my house", דוקו-שעשועון מבית "ארצה הפקות", שנמכר לצרפת ונמצא בהליכים מתקדמים מול גופי שידור ברוסיה; ו-"Catch" של היוצרים עודד קרמר, דני קרפל ואיתי הרמן, שנמכר עד כה ל-6 מדינות: קנדה, ספרד, צרפת, פורטוגל, איטליה וטורקיה.

אבי ארמוזה, מנכ"ל ארמוזה פורמטס, מסר: "הוכחנו שאפשר לקחת רעיון טוב מחדר קטן בתל-אביב - ושנה לאחר מכן למצוא את עצמך באולפן ענק בהוליווד עם מאות אנשים שעובדים כדי לגרום לרעיון להתגשם".

לדבריו, "החזון שלנו הוא האמונה בפוטנציאל וביצירתיות שקיימים בקהילה בישראל. כחברת פורמטים אנחנו חוקרים כל דרך אפשרית כדי להגיע לרעיונות חדשים, והאמונה היא שרעיון טוב לבדו אינו מספיק".

השופטים בתחרות:

אבי ארמוזה, מנכ"ל ובעלי ארמוזה פורמטס; זיוית דוידוביץ', סמנכ"לית התוכן של ערוץ 10; לי-אור אברבך, עורך מוסף "פירמה" של עיתון "גלובס"; לודוביק אטל, מנהל הפיתוח של חברת ההפקות של TF1 - הערוץ המסחרי הגדול בצרפת; מא קסיונאן, מנהלת התוכן של ענקית האינטרנט הסינית SOHU; וארנו שפנהיים, מנהל מחלקת הבידור של ENDEMOL גרמניה.