דיווחים בארה"ב: "שוקלים לשחרר את פולארד בסוף השנה"

ימים ספורים לאחר חתימת הסכם הגרעין בין המעצמות ואיראן, אומר גורם אמריקאי בכיר כי משרד המשפטים "שוקל ברצינות" לשחרר את המרגל היהודי בסוף השנה

ג'ונתן פולארד / צלם קובי קנטור
ג'ונתן פולארד / צלם קובי קנטור

ההחלטה שתמתיק את הסכם הגרעין? משרד המשפטים האמריקאי שוקל בכובד-ראש לשחרר את האסיר היהודי-אמריקאי ג'ונתן פולארד בסוף השנה - כך הודיע מקור במשרד המעורה בפרטי הפרשה.

אם שחרורו של פולארד אכן יתממש, הוא ייצא מכותלי הכלא לראשונה זה 30 שנה. יש לציין כי מאסרו של פולארד צפוי להסתיים בין כה וכה ב-21 בנובמבר, עם הגשת בקשתו לקיצור תקופת עונשו לוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר האמריקאי. שחרורו של פולארד בנובמבר צפוי כבר מזה זמן רב, לכן אין חידוש משמעותי בהחלטת משרד המשפטים.

המקור האמריקאי הבהיר כי אין כל קשר בין ההחלטה לשחרר את פולארד לבין ההסכם שנחתם בין המעצמות, ארצות-הברית ואיראן על תוכניתה הגרעינית.

בחודש נובמבר האחרון דחתה ועדת השחרורים של משרד המשפטים האמריקאי את בקשתו של המרגל היהודי להשתחרר מהכלא בתנאים מגבילים - 29 שנים לאחר שהחל לרצות את מאסרו.

ביולי אשתקד התקיים שימוע, ובו התברר כי פולארד אכן עומד בקריטריונים לשחרור מבחינת משך הזמן הארוך שריצה בכלא ובשל התנהגותו כאסיר למופת, אולם הממשל החליט להתנגד בחריפות לשחרור, ומנע אותו בטענה כי שחרורו כעת "יהווה זלזול בחומרת העבירה ויקדם חוסר כבוד כלפי החוק".