צרכנים שמתלוננים במועצה לצרכנות על חברות, בעיקר חברות גדולות, מקבלים לעתים מכתבים מאיימים מעורכי דין. גם המועצה לצרכנות עצמה מקבלת לא מעט איומים מחברות גדולות, כאשר עורכי הדין ששולחים מכתבים אלה מאיימים בתביעת דיבה.
בין המאיימים - חברות מתחומי האינטרנט והמחשבים, חברות ריהוט יבואני מוצרי חשמל ועוד, ומדובר בשמות מוכרים שלא ניתן לפרסמם בדיוק בשל החשש מתביעה. בדרך-כלל אותם גופים טוענים במכתבים כי "המועצה לצרכנות גורמת להם נזק תדמיתי וכספי".
הדבר מתאפשר משום שלמועצה ולמתלוננים אין למעשה חסינות מפני תביעות כאלה, כך שאותן חברות מנצלות את הכוח והכסף שיש ברשותן כדי להפחיד את המתלוננים, וכדי להסיח את הדעת מהתלונה עצמה אל התביעה.
לשם כך מקדמת ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) תיקון לחוק המועצה הישראלית לצרכנות ולחוק לשון הרע - ראשית כדי להגן על המועצה מפני תביעת דיבה של עסקים שהמועצה פרסמה מידע צרכני חיוני אודותיהם, ושנית כדי למנוע אפשרות שעוסקים הפוגעים בצרכנים ינסו להרתיע אותם מלפנות לעזרת המועצה.
ומה באשר לעשרות פוסטים שמועלים מדי יום ברשתות החברות כנגד חברות בטענות צרכניות? אלא יישארו חשופים, משום שהצעת החוק לא מגנה על הצרכנים המפרסמים עוולות צרכניות ברשתות החברתיות, אלא מתייחסת קונקרטית לפניות של צרכנים למועצה לצרכנות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.