תביעה נגד כוכבות "המירוץ למיליון": "הפרו חוזה"

בעלי סוכנות הדוגמנות "מילק" תובע 160 אלף שקל ממשתתפות "המירוץ למיליון", יוכי אפוליאון ולינור פחימה, בטענה כי לאחר עליית התוכנית הן התנערו מהחוזה עמו באופן חד-צדדי

יוכי אפוליאון ולינור פחימה / באדיבות: סוכנות מילק מודלס
יוכי אפוליאון ולינור פחימה / באדיבות: סוכנות מילק מודלס

קובי רוקח, בעלי סוכנות הדוגמנות "מילק", תובע 160 אלף שקל ממשתתפות "המירוץ למיליון", יוכי אפוליאון ולינור פחימה, בגין הפרת חוזה. השתיים, המוכרות כצמד "יוכי ולינור", השתתפו בעונה הרביעית של תוכנית הריאליטי "המירוץ למיליון" ששודרה על-ידי זכיינית ערוץ 2 רשת, ואף העפילו לגמר התוכנית.

זה לא סוד שמאחורי עולם הזוהר עומדים גם דברים פחות נעימים, כמו תככים ומלחמות אגו. רוקח, בעל סוכנות "מילק", טוען בתביעתו כי יוכי ולינור היו אנונימיות ופנו אליו במטרה שייצג אותן בעולם הפרסום.

לדבריו, בחודש ינואר 2014 הצדדים חתמו על "הסכם ייצוג בלעדי, בו נקבע בין היתר כי סוכנות 'מילק' תשמש סוכנת בלעדית של הנתבעת בכל הקשור לפעילות המקצועית". כשנה לאחר מכן השתיים נשלחו לאודישן ראשון ל"מירוץ למיליון".

רוקח טוען כי הוא השקיע בשתיים את כל "מרצו, קשריו וזמנו". בנוסף, לטענתו, הוא הפיק להן לטענתו "תיק צילומים מקצועי, ערך להן הכנה למבחני בד ומימן להם אימוני כושר וכן טיפולי שיניים".

מתוך כתב התביעה עולה כי השתיים ביקשו להתנער מהחוזה באופן חד-צדדי. "ביום עליית התוכנית 'המירוץ למיליון' - העונה הרביעית, הודיעו הנתבעות לתובע כי הן מתנערות מהחוזה, ומיד לאחר מכן אף יצאו בהודעה בחשבון האינסטגרם שלהן כי הן עוברות לעבוד עם סוכנות אמנים אחרת".

לטענת רוקח, השתיים המשיכו להתקדם בעולם הפרסום וחתמו על חוזי פרסום שהכניסו להן ממון רב, זאת לדבריו בעקבות עמלו שלו. "כך, כיכבה הנתבעת 1 (יוכי) בקמפיין שמלות כלה, וכל זאת מבלי לערב את התובע בתהליך אשר נרקם בין מארגני הקמפיין לבינה" נטען.

במסגרת התביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב באמצעות עו"ד גיל בר-זהר, טוען רוקח כי שתי הבנות המשיכו להשתתף בקמפיינים עתירי פרסום ונחשפו לקהל צופים רב, וכל זאת, לטענתו, מבלי ששילמו עמלת סוכן בהתאם לחוזה.

לינור פחימה מסרה בתגובה: "אחריי 'המרוץ למיליון' התחתנתי, הבאתי ילד, זה פחות מעניין אותי כרגע. התנאים בחוזה שחתמנו עם הסוכן לא היו לטובתנו, שום סעיף לא היה לטובתנו, ולכן נאלצנו לצאת מהחוזה".

מיוכי אפוליאון טרם נמסרה תגובה.