נעילה שלילית בוול סטריט; IBM קרסה 5.9%, טסלה 5.5%

היום לא פורסמו נתוני מאקרו ■ דוחות: אפל, מיקרוסופט, יאהו, וריזון, גו-פרו ועוד ■ IBM דיווחה אתמול על צניחה של 17% ברווח ■ UBS חתך את ההמלצה על טסלה ל"מכירה"

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בירידות שערים בהתאם למגמה ששלטה במסחר בשאר שוקי העולם. דוחות מאכזבים הכבידו על מדד הדאו שהשיל מערכו 1%. זירת המאקרו ריקה מנתונים היום, והמשקיעים התמקדו בשטף פרסומי הדוחות של החברות לרבעון השני. מדדי וול סטריט סגרו אתמול בעליות קלות, זה היום השלישי ברציפות.

הבנקים ביוון נפתחו גם היום לאחר שאתמול נפתחו לראשונה מזה 3 שבועות. יוון הקלה מעט את מגבלת משיכת המזומנים ל-420 אירו, לעומת 60 אירו למשיכה בשיא המשבר עם גוש האירו. כמו כן, יוון החלה לשלם את חובותיה השונים, ופרעה את חובה לקרן המטבע הבינלאומית בהיקף 1.6 מיליארד אירו וחוב לבנק המרכזי של אירופה בהיקף 4.2 מיליארד אירו.

מחיר הזהב המשיך לרדת היום והוא נסחר תמורת 1,105.60 דולר לאונקיה- רמת שפל של יותר מ-5 שנים. מחיר הזהב ירד ב-8 הימים האחרונים בבורסת הסחורות.

היום זירת הדוחות הכספיים כאמור תהיה במוקד. אפל תדווח על תוצאות הרבעון השלישי אחרי הנעילה והיא צפויה לרשום רווח של 1.81 דולר למניה, לעומת 1.28 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

"דוח טוב מאפל עשוי לשלוח את ה-S&P 500 לשיא חדש", אמר וויל האדל מ-London Capital Group. לדבריו, 57% מהחברות נסחרות כעת מעל הממוצע הנע ל-200 יום, וכי בשוק כעת מתמקדים בניהול סיכונים.

עוד במדווחות היום: United Technologies , דיווחה על רווח נקי של 1.73 דולרים למניה ברבעון השני, 2 סנט מעל הצפי בשוק. החברה חתכה את תחזיות הרווח וההכנסות לשנה כולה, כך שהן מגלמות את המכירה הצפויה של חברת סיקורסקי שבבעלותה לחברת לוקהיד מרתין. המניה צללה ביותר מ-7% והכבידה על מדד הדאו ג'ונס.

 

וריזון דיווחה על רווח נקי של 1.04 דולרים למניה, מעל הצפי בשוק. ההכנסות לא עמדו בצפי והסתכמו בכ-32.2 מיליארד דולר.

מיקרוסופט תדווח יחד עם אפל בנעילה, כמו גם יאהו , גו-פרו , ו-Chipotle Mexican Grill .

חברת IBM  דיווחה אמש אחרי הנעילה על ירידה של 17% ברווחים ברבעון השני, המניה הגיבה היום בירידות חדות.

ב-UBS חתכו את ההמלצה על מניית טסלה  ל"מכירה" בטענה כי יצרנית הרכב החשמלי לא עתמוד בתחזית המכירות. בתגובה מניית החברה נופלת בחדות.