פושעי הסייבר המבוקשים ביותר של ה-FBI - והפרס על ראשם

על רקע חשיפת פרשת פריצת הסייבר הענקית, שבמסגרתה נעצרו גם ישראלים במבצע משותף לרשויות בארה"ב, רוסיה וישראל - סוכנות הביון האמריקאית מעדכנת את רשימת ה-Most Wanted

אמש (ג') נחשפה פריצת סייבר ענקית, שבמסגרתה נעצרו מספר אנשים במבצע משותף לרשויות בארה"ב, רוסיה וישראל, החשודים בפריצה למאגרי מספר מוסדות פיננסיים, גניבת פרטים של לקוחות ומעורבות בביצוע הרצת מניות בבורסה האמריקאית.

על רקע הפרשה שמסתמנת כפשע הסייבר מהגדולים ביותר בשנים האחרונות, שבה מעורבים לפי החשד ישראלים, אמריקאים ורוסים, סוכנות הביון האמריקאית (FBI) מפרסמת את רשימת הפושעים המבוקשים ביותר בימים אלה (Most Wanted), והעדכון שלה כולל 5 פושעי סייבר שהרשויות מחפשת אחריהם.

בין התוספות לרשימת המבוקשים של ה-FBI, חשוד בהפצת וירוס מחשבים עוצמתי, חשוד המעורב בהונאה הקשורה למכירת מכוניות ועוד חשוד בגניבת זהויות של אנשים. על ראשם של ה-Most Wanted יש כמובן פרס כספי למי שיסייע בלכידתם.

המבוקש מספר 1 הוא יבגני מיכאלוביץ' בוגשב (Evgeniy Mikhailovich Bogachev), הידוע גם בכינויים "Slavik", "Pollingsoon" ו-"Lucky12345".

בוגשב הוא אזרח רוסי שחשוד באחריות להפצת הווירוס "ZeuS" שתקף מחשבים אישיים בארה"ב וכן סייע לגניבת פרטים מלקוחות הבנקים. ה-FBI מחפשת אותו כבר שנים רבות, וב-6 השנים האחרונות הוא פשוט נעלם מעל פני האדמה. על ראשו יש פרס כספי של 3 מיליון דולר - הגבוה ביותר שמציעה ה-FBI.

מבוקש מספר 2 בין פושעי הסייבר הוא ניקולאי פופסקו (Nicolae Popescu), אזרח רומני החשוד בהונאה ברשת על-ידי מכירת מכוניות מזויפות ב-eBay, וכן הפקה ומכירה של דרכונים מזויפים ושאר שירותים מומצאים ברשת. על ראשו של פופסקו יש פרס של מיליון דולר.

מבוקש מספר 3 הוא אלכסיי בלאן (Alexsey Belan), שעל ראשו פרס "צנוע" של 100 אלף דולר, החשוד בפריצה למאגרי תאגידים וגניבת הפרטים האישיים של הלקוחות וניסיון למכירתם ברשת.

מבוקש מספר 4 הוא פטריס סהורוב (Peteris Sahurovs), שעומד לפי החשד מאחורי הונאת רשת בהיקף 2 מיליון דולר, הפצת וירוסים במחשבים של תאגידים ומוסדות. הפרס על ראשו הוא 50 אלף דולר.

מבוקש מספר 5 הוא קרלוס אנריקה פרז-מלרה (Carlos Enrique Perez-Melara), שחשוד במעורבות ביצירת הווירוס "Lover Spy" או "Email PI" ב-2003. על ראשו יש פרס של 50 אלף דולר.