ים החולות שמסביב / גלישת חולות

תשכחו מסנובורד ומגלשן מים. האטרקציה החדשה היא גלישת חולות על דיונה. שעות אחר הצהריים המאוחרות בנגב הן הזמן הטוב ביותר לצאת מהכוכים הממוזגים, וליהנות מגלישה בטבע הפראי. האיש שעומד מאחורי המיזם הוא דרור בן-אור מ"דרור במדבר", האיש היחיד בארץ שמתמחה בגלישת חולות על דיונה.

השיגעון הזה החל לפני זמן לא רב. בן-אור הוא איש מדבר וטייל בנשמה, משוטט במרחבים האלה למעלה מעשרים שנה. בשלב מסוים החליט להסב מקצוע והתחיל להוביל טיולי ג'יפים עם קמפינג והגיע לגלישת חולות. הרעיון המבריק לא היה קל ליישום, כי החול של הנגב הוא בעל מאפיינים ייחודיים ושונה מחולות אחרים. אז הוא למד את החול, בדק בעולם, התאים לחול הישראלי ציוד ושיטות גלישה, המציא קומבינציית חומרים לטיפול בבורד, המגלש לצורך העניין, ויצא לדרך.

אחרי שלב התיאוריה פנינו למעשה, ואל מול גובהה של הדיונה אספתי כוחות והתחלתי לטפס. הגלישה בחול מתאפשרת בארבע פוזיציות, מסביר בן-אור: בישיבה רגילה עם אחיזה באחורי הבורד, בשכיבה עם הראש קדימה, בתנוחה עוברית עם הגב לכיוון הגלישה ובשפיפה - כשיד אחת אוחזת בבורד והשנייה פונה קדימה. התוצאה של כולן - כיף גדול.

התחלתי בראשונה כדי להבין בכלל מה קורה כאן. אחרי גלישה חלקה וכיפית הסתכלתי על הדיונה, ואז חלחלה ההבנה שעכשיו צריך לטפס מחדש בעבור קורטוב נוסף של כיף. מחשש שאשבר מהטיפוס, בחרתי בגלישה הכי קשה לשלב הבא, אבל בן-אור ועודד אחיו הוסיפו חטא על פשע והובילו אותי לדיונה הגבוהה יותר, שעצם קיומה לא נודע לי עד לאותו רגע. כיוון שהתחייבתי לפוזיציה המאתגרת, שמרתי על פאסון, הכנסתי בטן וירדתי.

בהתחלה רציתי רק שייגמר מרוב פחד. באמצע כמעט עפתי, אבל הצלחתי להתייצב. בסוף, מרוב חדווה, הצטערתי שנגמר. זה היה מהיר והיסטרי ועבר בהצלחה רבה. שוב טיפסתי לדיונה, ואחרי התענגות על שקיעה מרהיבה ניסיתי עם הראש קדימה, רק שכחתי את ההנחיות, ולצערי אכלתי קצת חול. בסוף לא ויתרתי על התנסות רביעית, ובשרירי רגליים מאומצים דגמתי גם את התנוחה המהופכת, שהייתה מצחיקה כי לא רואים בכלל לאן גולשים.

בינינו, החלק הכי מאתגר פיזית הוא לטפס אל הדיונה בכל פעם מחדש. מי שיש לו כוח - יכול לטפס ולגלוש בלי הגבלה. הפעילות מתאימה לכל גיל, כשהצעיר ביותר שנרשם עד כה היה בן שנתיים והמבוגר ביותר בן 87 (!).

מחיר: עד שש נפשות 550 שקלים, כולל הדרכה, ציוד וביטוח. משך הפעילות: שעה וחצי. אפשר לשלב מרכיבים נוספים, כולל ארוחה טבעונית. טל' 053-7892251, 054-3046054.

מירוץ ירח בהר

מירוץ ירח בהר איתן במבואות ירושלים הוא השלישי במסגרת סדרת המירוצים של Pearl Izumi. הוא פופולרי בקרב הרצים בגלל איכותו של מסלול הריצה, היער המטופח, חוויית הריצה והאוויר הירושלמי הצלול. המסלולים מתוכננים ל-16, לשמונה ולארבעה קילומטרים. כולם יוזנקו ויסתיימו בחניון סטף, בכניסה למסלול הר איתן. 6.8, היערכות בשטח מ-17:00, זינוקים מ- 19:00. לפרטים: http://events.shvoong.co.il/mteitan/