סוף-סוף: מיקרוסופט השיקה אופיס בעברית לאייפד ולאייפון

אופיס קיימת כבר מסוף 2014 לאייפד ולאייפון, אבל ללא תמיכה בשפה העברית ■ מנוי באופיס 365 למחשב בודד, טאבלט וסמארטפון עומד על 30 שקל לחודש או 300 שקל לשנה

בשורה משמחת למשתמשי האייפד ולאייפון. מיקרוסופט השיקה בסוף השבוע את ערכת התוכנות המשרדיות שלה - אופיס 365 לטאבלט ולסמארטפון של אפל בעברית (ביחד עם ערבית ותיאלנדית). אופיס קיימת כבר מסוף 2014 למכשירי אפל, אבל ללא תמיכה בשפה העברית.

מדובר בבשורה למשתמשים הישראליים. אופיס היא עדיין התוכנה השולטת בשוק (למרות פתרונות רבים אחרים הניתנים בחינם). הגעת אופיס לאייפד ולאייפון בעברית מאפשרת לצרכנים המחזיקים את המכשירים של אפל להפוך אותם לכלי עבודה של ממש.

ערכת אופיס לאייפד מציעה את מעבד התמלילים וורד, תוכנת הטבלאות אקסל ואת תוכנת המצגות פאוואר פוינט. התוכנה ניתנת להורדה ברמה הבסיסית בחינם (קריאה וכתיבת מסמכים), אבל בשביל ליהנות מכל השירותים שלה, צריך מנוי באופיס 365. מנוי עבור שימוש במחשב בודד, טאבלט וסמארטפון עומד על 30 שקל לחודש או 300 שקל לשנה.

בבדיקת "גלובס" לתוכנת הוורד עבור האייפד, מגלים שמיקרוסופט עשתה עבודה מצוינת בגיור שלה לעברית. הממשק בעברית מותאם לחווית מסך המגע (גם באקסל ובפוואר פוינט). יש תמיכה בכתיבה מימין לשמאל, גם בשילוב מספרים וגם בשילוב מילים באנגלית. לא משנה כמה מקשים על התוכנה, המשפט נשאר תקין בכיוון הנכון. כמו כן, כתיבת מסמך באייפד ופתיחה שלו על-גבי אופיס במחשב דרך שירות הענן של מיקרוסופט - OneDrive - עבדה בצורה מושלמת.

ראוי לציין, שאפל מציעה כבר תקופה ארוכה את ערכת התוכנות המשרדיות שלה iWork בעברית ובחינם. מדובר בתוכנות שעובדות כאפליקציה ללא צורך בחיבור לאינטרנט (כמו באופיס של מיקרוסופט) והן מציעות חיבור באמצעות שירות הענן iCloud של אפל לערכת התוכנות הזהה במחשבי מק ובאייפונים.

למרות ההשקעה של מיקרוסופט בגרסה בעברית עבור בעלי האייפד והאייפון, משתמשי המק של אפל עדיין מקופחים, כאשר גרסת אופיס 2016 עדיין לא כוללת תמיכה בעברית (בדומה לגרסאות אופיס. כמו כן, מיקרוסופט השיקה בתחילת 2015 את גרסת אופיס לטאבלטי אנדרואיד באנגלית. זו צפויה לקבל תמיכה בעברית במהלך השנה.