קיבוץ רביבים משיק אקסלרטור לסטארט-אפים

תחת השם "המדגרה", יפתח הקיבוץ בחודש אוקטובר הקרוב את המחזור הראשון ליזמים ■ למאיץ יתקבלו מיזמים צעירים בתחום האינטרנט והמובייל עוד לפני שלב הוכחת היתכנות או גרסת בטא, כשכל מחזור ייארך שלושה חודשים

המדגרה – אקסלרטור לסטארט-אפים בקיבוץ רביבים / הדמייה: סטודיו Orchid
המדגרה – אקסלרטור לסטארט-אפים בקיבוץ רביבים / הדמייה: סטודיו Orchid

קיבוץ רביבים מאזור רמת נגב בדרום יהיה הקיבוץ הראשון בארץ שמשיק אקסלרטור לסטארט-אפים. תחת השם "המדגרה", יפתח הקיבוץ בחודש אוקטובר הקרוב את המחזור הראשון ליזמים. קיבוץ רביבים מוכר כיום בזכות הפעילות העסקית שלו באמצעות החברות רבל, רביב וארקל, שמתמחות בייצור רכיבי פלסטי לתעשיות הרכב.

האקסלרטור החדש יהיה שונה בנוף האקסלרטורים המקומי לא רק במיקומו הרחוק מהבועה ההיי-טקית של אזור המרכז, אלא גם בעובדה שיהיה הראשון בארץ שמציע מחייה ומגורים בקיבוץ למשך שלושה חודשים למשתתפי התוכנית - זאת ללא עלות ליזמים עצמם.

לאקסלרטור יתקבלו מיזמים צעירים בתחום האינטרנט והמובייל עוד לפני שלב הוכחת היתכנות או גרסת בטא, כשכל מחזור ייארך שלושה חודשים. במהלך חודשי השהייה בתוכנית, יקבלו היזמים עזרה וסיוע בשירותי עיצוב וחוויית משתמש, עזרה בבניית מודל עסקי ואסטרטגיה שיווקית ועוד.

מנהלי "המדגרה" ומייסדיה, לצד קיבוץ רביבים, הם אלעד יאורי מקיבוץ ארז וליאון דוד מקיבוץ רביבים. השם "המדגרה" לא נבחר רק בשל ההקשר לסטארט-אפים צעירים שגדלים כמו אפרוחים הבוקעים מהביצים, אלא גם העובדה שהמבנה שעליו מוקם בימים אלה האקסלרטור של קיבוץ רביבים היה בעבר מדגרה של ממש.

לדברי דוד בן לולו, מנהל העסקים של קיבוץ רביבים, מדובר במהלך טבעי שמסמן את כניסתה של התעשייה הקיבוצית לעולמות היזמות וההון סיכון. "תרומתה של התעשייה הקיבוצית המסורתית לכלכלה הישראלית ידועה ומהווה את אחד מקטרי הצמיחה של המשק המקומי. מבחינתנו, מדובר במהלך סינרגטי לפעילות הקיימת של הקיבוץ, שהינו יזמי במהותו.

"אין לנו ספק שבעתיד נראה יותר ויותר קיבוצים שמשקיעים בסטארט-אפים או מקימים קרנות מתוך כוונה להפוך לשחקנים משמעותיים בתעשיית ההיי טק המקומית", אמר.

בין השותפים באקסלרטור של קיבוץ רביבים אפשר למנות את מיקרוסופט, שתעניק חבילת שירותים בשווי אלפי דולרים לכל צוות יזמים, חברת wix שתלווה מקצועית את היזמים ועוד.

ההרשמה למחזור הראשון פתוחה עד ל-26 באוגוסט דרך אתר "המדגרה" בכתובת www.madgera.com.