פירוק רשות השידור: הוקמה ועדה מיוחדת בכנסת

בראש הוועדה המיוחדת יעמוד ח"כ צחי הנגבי ■ ח"כ איתן כבל התנגד בטענה כי יש לדון בחוק השידור הציבורי בוועדת הכלכלה: "משום מה רה"מ התעקש ללכת לי על הראש"

צחי הנגבי / צילום: רוני שיצר
צחי הנגבי / צילום: רוני שיצר

ועדת הכנסת החליטה הבוקר (ב') על הקמת ועדה מיוחדת לדיון בהצעת חוק השידור הציבורי, שבראשה יעמוד ח"כ צחי הנגבי.

על-פי ההחלטה, הוועדה לחוק רשות השידור תורכב מנציג אחד לרשימה המשותפת; כנציג הבית היהודי ישמש ינון מגל; את ישראל ביתנו ייצג רוברט אילטוב; מרצ תשגר נציג אחד מטעמה; המחנה ציוני יציב שני נציגים; מטעם יש עתיד תכהן כחברה בוועדה קארין אלהרר; יהדות התורה תמנה נציג אחד; את ש"ס ייצג יואב בן-צור; ומהליכוד ישמש כאמור הנגבי כיו"ר, וכן יהיו חברים בוועדה דוד ביטן ועוד 3 חברי כנסת נוספים.

הוועדה תדון בהצעת החוק, שכבר עברה בקריאה ראשונה, אשר עיקריה הן לוחות זמנים חדשים להקמת תאגיד השידור החדש שיוקם במארס 2016 וביטול מוחלט של גביית האגרה.

להצעה התנגד ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה, שסבר כי החוק צריך להיות נדון בוועדת הכלכלה.

"אני מתחייב שב-2.9 יונח החוק לקריאה שנייה ושלישית. זה לא הוויכוח אם החוק יעבור או לא", אמר כבל. "משום מה התעקש ראש הממשלה ללכת לי על הראש. לא כל דבר אפשר להוציא ממני. פתטי לומר שאני פועל על-פי אמות-מידה פוליטיות. לא הכול קואליציה אופוזיציה, ובעניין הזה הלכתי לגמרי עם הקואליציה. לקחנו את רשות השידור מהמקום הפוליטי וניסינו להביא למקום לא פוליטי, ואתם מחזירים את זה בכוח למקום הפוליטי".

הנגבי השיב לכבל: "אני לא מבין על מה אתה מקטר. גם בפעם שעברה החוק נדון בוועדה מיוחדת בראשות חברת כנסת מהקואליציה, כי לא היה עניין שהחוק יהיה של האופוזיציה. עכשיו זה שוב מועבר לוועדה בראשות הקואליציה. גם בפעם הקודמת יו"ר ועדת הכלכלה לא עמד בראש הוועדה שהעבירה את החוק הזה".

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, אחיה גינוסר, מסר בתגובה להחלטה: "החלטת ועדת הכנסת להקים ועדה מיוחדת היא בבחינת אלימות פרלמנטרית וניצול הרוב הדורסני להלאמת השידור הציבורי".