אינסוליין מתחילה פרויקט פיילוט בתשלום בגרמניה

מטרת הפרויקט בשלב ראשון לאשש את התועלות הרפואיות שהוצגו בהצלחה בעבר ואת היקף החיסכון הכספי משימוש במוצר האינסופד, במטרה לסלול את הדרך למכירת מוצרי אינסוליין ישירות לקופה, ללא צורך ברישום בקטלוג המוצרים

מניית אינסוליין עולה היום (ב') במסחר בבורסה לאחר שהחברה הודיעה על חתימת הסכם עם חברת הביטוח הרפואי הגרמנית IKK Gesund plus במדינת זקסן-אנהלט בגרמניה, שעיקרו ביצוע פרויקט פיילוט לבחינת היתרונות הטיפוליים והכלכליים הנובעים מהשימוש במוצר ה-InsuPad.

לאחר קבלת תוצאות חיוביות בניסוי קליני שערכה החברה בעבר במוצר, נועד הפיילוט לאפשר שימוש ב-InsuPad על-ידי סוכרתיים בגרמניה, ללא תלות ברישום המוצר בקטלוג המוצרים הרפואיים בגרמניה.

תוקף ההסכם הוא לשנה, החל מ-1 באוגוסט, והוא יכלול בשלב הראשון עד 150 מבוטחים סוכרתיים העונים לקריטריוני סף שנקבעו. מספר זה ייבחן לאחר6 חודשים ועשוי לגדול בכפוף להצלחת הפרויקט. כל מרפאות הקופה במדינת זקסן-אנהלט המתמחות בסוכרת יכולות להשתתף בפיילוט.

ערכות ההתחלה וערכות המתכלים לפרויקט יהיו בתשלום ויימכרו ישירות לקופה. המוצרים יינתנו למטופלים במרפאות הקופה על ידי הצוות הרפואי, ללא צורך במרשמים, ללא צורך בפניה לבית מרקחת או למשלוח בדואר, וללא צורך בתהליך שיפוי פרטני או אחר. התנאים המסחריים שסוכמו בין הצדדים קושרים בין מחירי ערכות המתכלים לבין התועלות הרפואיות והכלכליות שתושגנה משימוש במוצר. עם זאת, מובהר כי היקף המכירות מפרויקט הפיילוט אינו צפוי להיות מהותי.

במידה והפיילוט יסתיים בהצלחה, החברה מעריכה כי הדבר יסייע בהרחבתו כך שיאפשר תחולה על כלל מבוטחי IKK הרלוונטיים במדינת זקסן-אנהלט, גם ללא רישום המוצר בקטלוג המוצרים בגרמניה.

"במקביל לדיאלוג שמקיימת החברה מול הגוף הרושם בגרמניה לרישום מוצר החברה בקטלוג המוצרים, אנו פועלים למיסחור המוצר ישירות מול קופות החולים, עוד טרם השגת הרישום", מסר אייל לוין, מנכ"ל אינסוליין. "הצלחת המהלך וההסכם עם IKK Gesund plus במדינת זקסן-אנהלט עשוי להוות סנונית ראשונה למודל ישיר זה. המכירה תעשה ישירות לקופה, המוצרים יחולקו לסוכרתיים על ידי הצוות הרפואי במרפאות וההתחשבנות תעשה מול הקופה. מנגנון זה מייתר את הצורך בהליך הרישום הפרטני הבירוקרטי הנדרש עד כה אשר הקשה על המטופלים ועל הרופאים".