המשפחה האחרונה מגבעת עמל ב' תפונה תוך 4 חודשים

הכרעת ביהמ"ש בערעור שהגישה המשפחה חתמה סכסוך זכויות רב-שנים בינה לבין משפחת אברמוביץ', שמכרה את הקרקע לפני כשנה וחצי למשפחת יזמי הנדל"ן כוזהינוף בכ-200 מיליון שקל

גבעת עמל / צילום: תמר מצפי
גבעת עמל / צילום: תמר מצפי

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע בתחילת השבוע (א') כי המשפחה האחרונה שלא הסכימה לפנות את ביתה בגבעת עמל ב', תעשה זאת בתוך 4 חודשים. ההכרעה בערעור שהגישה המשפחה חתמה סכסוך זכויות רב-שנים בינה לבין משפחת אברמוביץ', שמכרה את הקרקע לפני כשנה וחצי למשפחת יזמי הנדל"ן כוזהינוף תמורת כ-200 מיליון שקל.

כעת מבקשת משפחת כוזהינוף להקים בשטח, המצוי בחלקה הצפוני של גבעת עמל ב' בתל-אביב ומשתרע על פני 8 דונמים, מגדל מגורים יוקרתי, שלו יש כבר תב"ע מאושרת. ההחלטה התקבלה, בין היתר, הודות לפיצוי בסך 250 אלף שקל שתעביר משפחת כוזהינוף למשפחה המפונה.

עם זאת, החלטת המחוזי לא מונעת מהמשפחה שתתפנה להמשיך ולנהל את ההליך המשפטי בו היא מצויה מול חברת אלעד מגורים של יצחק תשובה, המתכנן גם הוא להקים פרויקט מגורים על הקרקע בשכונת בבלי.

בעקבות הפסיקה צפויה המתחם להתפנות כליל מיושביו עד חודש נובמבר 2015. כיום רוב השטח כבר פנוי מדיירים, לאחר שבשבועות האחרונים עזבו אותו 3 משפחות נוספות, גם הן במסגרת הסכמי פיצוי. במשפחת כוזהינוף אומרים כי משפחה נוספת צפויה להתפנות מרצון בעוד מספר שבועות, בהתאם לסיכום שהושג עמה.

מגדל "בראשית בבלי", שמתוכנן על-ידי משרד האדריכלים יסקי-מור סיון, צפוי להתנשא לגובה של 42 קומות עם כ-174 דירות, לרבות דירות גן ופנטהאוזים, בריכה ועוד מתקני יוקרה. למרגלותיו יקום פארק ציבורי שבחלקו יפותח על-ידי היזמים, כפי שמחייב ההסכם של החברה מול עיריית תל-אביב.

בחברה אומרים הבנייה צפויה להתחיל בעוד כשנה ולהסתיים בראשית 2021.