1,728 דירות חדשות: התקדמות בפינוי-בינוי ענק בהרצליה

לפי התוכנית, במתחם הממוקם בין הרחובות הרב קוק, אבן עזרא, דון יוסף הנשיא, תור הזהב וויצמן ייהרסו כ-580 יחידות דיור, וייבנו 1,728 יחידות דיור חדשות, שטחים לטובת הציבור, שטחי מסחר ותעסוקה

הדמיה של פרוייקט םינוי בינוי בשיכון ויצמן בהרצליה / צילום:עיריית הרצליה
הדמיה של פרוייקט םינוי בינוי בשיכון ויצמן בהרצליה / צילום:עיריית הרצליה

לאחר שנים ארוכות במהלכן מנסים לקדם תוכנית פינוי-בינוי בעיר הרצליה, הוועדה המקומית אישרה להפקדה את התוכנית. מכיוון שלאחרונה הוסמכה הוועדה המקומית כוועדה עצמאית מיוחדת, לראשונה לא יידרש אישור הוועדה המחוזית לפרויקט. נציין שזה כבר פרויקט הפינוי-בינוי השני שמאשרת הוועדה המקומית להפקדה לאחר הסמכתה.

התוכנית שאושרה להפקדה מתייחסת למתחם בשכונת וויצמן בעיר. מדובר בתוכנית אותה קידמה חברת אזורים יחד עם העירייה, החלה על מתחם הממוקם בין הרחובות הרב קוק, אבן עזרא, דון יוסף הנשיא, תור הזהב וויצמן.

נכון להיום קיימים במתחם זה 30 מבני מגורים שנבנו בשנות ה-60 וה-70 בהם כ-580 יחידות דיור. התוכנית החדשה מציעה הריסה ופינוי של כל המבנים במתחם ובמקומם הקמת שכונת מגורים חדשה הכוללת כ-15 מבני מגורים בני 10 עד 16 קומות בהם ייבנו 1,728 יחידות דיור חדשות. התוכנית כוללת גם שטחים לטובת הציבור, שטחי מסחר ותעסוקה.

נציין כי רק לאחרונה אישרה הוועדה המקומית תוכנית פינוי-בינוי אחרת בעיר, במתחם רמב"ם. מדובר בפרויקט אותו מובילה בשם דיירי המתחם החברה לפיתוח והתחדשות עירונית בשיתוף חברת חושן ניהול פרויקטים. התוכנית כוללת בניית 86 יחידות דיור חדשות על מגרש בשטח כו2.5 דונם, בבניין בן 22 קומות, וזאת במקום 33 יחידות דיור שקיימות היום בבניינים ישנים.

"הרצליה ממשיכה בתנופת ההתחדשות העירונית במטרה לשדרג את איכות המגורים של התושבים הוותיקים", כך אמר היום ראש העיר, משה פדלון, "עם יישום התוכנית תהפוך שכונת ויצמן לשכונה אטרקטיבית בעלת תכנון מודרני המתאים לחיי קהילה בעיר עכשווית".

מחברת אזורים נמסר היום, כי "מדובר בתוכנית שאנחנו מקדמים מאז שנבחרנו על ידי ועד השכונה כחברה שתקדם את הפרויקט. הפרויקט מחולק לשבעה מתחמים בגלל ההיקף המשמעותי של יחידות הדיור. נכון להיום, בחלק מהמתחמים השיגה החברה כמעט 80% מהסכמת בעלי הדירות וההנחה היא שכעת לאחר אישור הוועדה, יעלה היקף החתימות בכל המתחמים. החברה מקדמת את הפרויקט בשנתיים האחרונות ומשרד האדריכלים שעובד על הפרויקט הוא משרד קיקה ברא"ז".