מחכה לספטמבר: הפדרל ריזרב הותיר את הריבית ברמה אפסית

"שוק העבודה המשיך להשתפר, עם תוספת סולידית של משרות וירידה בשיעור האבטלה" ■ בפגישה הקודמת, ביוני, בכירי הפד עדכנו את תחזיותיהם, שמצביעות כעת על שתי העלאות ריבית ב-2015 ■ כעת מחכים בשוק לספטמבר

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

הפדרל ריזרב הצביע פה אחד בעד הותרת הריבית על כנה, כך עולה מהצהרת המדיניות המוניטרית של ועדת השוק הפתוח, שסיימה הערב (ד') את פגישתה בת היומיים לחודש יולי.

עם זאת, מההצהרה עולה כי חברי הפד מרוצים יותר מהכיוון אליו הולכת הכלכלה האמריקנית, מה שמרמז על העלאה ראשונה של הריבית בספטמבר, כפי שמעריכים מרבית האנליסטים בארה"ב.

"שוק העבודה המשיך להשתפר, עם תוספת סולידית של משרות וירידה בשיעור האבטלה", נכתב. נזכיר כי מדוח התעסוקה האחרון עולה כי האבטלה ירדה ל-5.3%.

הפד הודיע כי הוא מעריך ש"יהיה נכון להעלות את הריבית כשהוא יראה שיפור נוסף בשוק העבודה וכשהוא יהיה מספיק בטוח שהאינפלציה תעלה לכיוון ה-2% בטווח הזמן הבינוני".

בפגישה הקודמת, ביוני, בכירי הפד עדכנו את תחזיותיהם, שמצביעות כעת על שתי העלאות ריבית ב-2015. בסוף השנה הריבית צפויה לעמוד כבר על 0.6%.

גם יו"ר הפד, ג'נט ילן, אמרה בעדות האחרונה שלה בפני הקונגרס, ב-15 ביולי, כי אם הכלכלה תמשיך לצמוח בקצב הנוכחי, הפד יעלה את הריבית בשלב כלשהו השנה.