אין שלג? אז מה. בייג'ין נבחרה לארח את משחקי החורף ב-2022

עיר הבירה הסינית ניצחה בהצבעת חברי הוועד האולימפי את אלמאטי הקזחית; תהיה הראשונה בהיסטוריה לארח משחקי חורף וקיץ, אחרי שאירחה את המשחקים ב-2008

ילד סיני ועל ראשו קערת אורז / צילום: רויטרס
ילד סיני ועל ראשו קערת אורז / צילום: רויטרס

הוועד האולימפי הבינלאומי בחר בבייג'ין כמארחת של משחקי החורף האולימפיים ב-2022. לקו הגמר הגיעו עיר הבירה הסינית ואלמאטי מקזחסטן, ובייג'ין הייתה זו שזכתה אחרי שניצחה 44-40 בהצבעת חברי ה-IOC שנערכה בכינוס של הארגון במאלזיה. 

הבחירה קבעה למעשה כי שלושה משחקים אולימפיים רצופים יתקיימו ביבשת אסיה - פיונגצ'אנג (דרום קוריאה) שתארח את משחקי החורף ב-2018, טוקיו (יפן) שתארח את משחקי הקיץ ב-2020, וכאמור בייג'ין שתארח את משחקי החורף ב-2022.

עבור בייג'ין מדובר בזכייה ראשונה במשחקי החורף, ופעם שנייה שהיא מקבלת את המנדט מהוועד האולימפי הבינלאומי, אחרי שאירחה את המשחקים האולימפיים ב-2008. בייג'ין היא העיר הראשונה בהיסטוריה לארח משחקי חורף וקיץ. תקציב המשחקים אותו הגישו מנהלי ההצעה ("הביד") הסינית נאמד ב-3.9 מיליארד דולר.

אחת הבעיות המרכזיות איתם ייאלצו המארגנים להתמודד היא תנאי החורף המינימליים בבייגי'ן, והעובדה שבעיר בקושי יורד שלג בתקופת החורף. את העניין הזה צפויים המארגנים לפתור עם שלג מלאכותי. תחרויות הסקי צפויות להיערך בשני אתרים שונים ומרוחקים מאוד מבייג'ין - אחד מהם במרחק של למעלה מ-200 ק"מ מהעיר. מי שצפוי לארח את הטקסים המרכזיים הוא אצטדיון "קן הציפור" המפורסם שנבנה עבור משחקי בייג'ין 2008. 

ההתמודדות לאירוח משחקי החורף ב-2022 הותירה למעשה בקו הגמר שתי מתמודדות "לא חורפיות" אחרי שכל המתמודדות האחרות פרשו מהמירוץ. בנובמבר 2013, מלבד אלמטי ובייג'ין, הודיעו ארבע ערים אירופיות על התמודדות לאירוח המשחקים - קראקוב (פולין), לביב (אוקראינה), אוסלו (נורבגיה) ושטוקהולם (שבדיה) - אולם תוך פחות משנה החליטו כל הארבע לוותר.