הכול חוץ מבנאלי

ערוץ 8 ישדר הערב סרט המציג את דיוקנה של חנה ארנדט בצורה מרתקת

"חנה ארנדט - ביוגרפיה רוחנית", יום א' 21:00, ערוץ 8

חנה ארנדט היא בעיניי מאנשי הרוח המרתקים של המאה ה-20, לא רק משום הגותה הנועזת - גם אם השנויה במחלוקת - אודות "הבנאליות של הרוע", אלא משום שהביוגרפיה הפרטית שלה ודברי ימי התקופה היו שזורים זה בזה: הטראומה הלאומית - הן היהודית, והן (להבדיל כמובן) הגרמנית, היו חייה שלה.

גם סיקורה את משפט אייכמן נע על הציר שבין האקדמי לאישי, וזה עוד לפני שנדרשנו לאבחנות מרחיקות הלכת שלה.

העיתונאית עדה אושפיז משרטטת בסרט הזה את דיוקנה של ארנדט בצורה מרתקת.

* ציון: 9

שישי-שבת

"חיילים בודדים", יום א' 21:00, ערוץ 10

במשך השבוע הם ככל חבריהם ליחידה: פעילות, שמירות, תורנויות ועוד, אבל בעוד חבריהם סופרים את הדקות עד לסוף השבוע, "לאוכל של אמא ולאוטו של אבא", הרי שהמלחמה האמיתית שלהם מתחילה ברגע שבו יוצאים כולם הביתה, מילה שלא קיימת בלקסיקון שלהם.

פז שוורץ מביאה דיוקנאות של חיילים בודדים, לא מפני שעלו ארצה בגפם, האסוציאציה הראשונה שמעלה הביטוי "חייל בודד", אלא מפני שאין להם קשר עם משפחתם, ואין להם בית לחזור אליו בסוף השבוע.

מעניין ונוגע ללב.

* ציון: 8

בדמי ימיה

"חשיפה", יום א' 23:30, ערוץ הוט דרמה

דמי מור הפכה לכוכבת בעיקר בשל משחקה בלהיטים כמו "רוח רפאים" ו"הצעה מגונה", אבל מאז נודעה בעיקר בגלל דברים שאינם קשורים ישירות לקריירת המשחק שלה: הצילום ההוא על שער ה"ואניטי פייר", הרומן עם אשטון קוצ'ר הצעיר, צילומי פפראצי שבהם היא נראית אנורקטית או תחת השפעת סמים, רוצה לומר: מור הסלב האפילה תמיד על השחקנית, וחבל, כי פוטנציאל דווקא היה שם.

ועדיין, זוהי לטעמי הופעתה הטובה ביותר, כאשת קריירה שרגילה להשיג כל מה שהיא רוצה. היא מטרידה מינית את מייקל דאגלס ואחר-כך מאשימה אותו בהטרדה, הכול כדי להשיג עוד כוח וכסף - עניין גברי יותר אף מהגיבוש לקומנדו הימי.

* ציון: 9