חופשה מהגיהנום: התקלקלו המזגנים במלון קראון פלאזה בים המלח

(עדכון) - התקלה במזגנים החלה אתמול; הטמפרטורה בים המלח: 47 מעלות בצל ■ היום אחה"צ הודיעה הנהלת המלון כי מערכת המיזוג חזרה לתפוקה מלאה, "לאחר מאמצים רבים בהם הותקן בין היתר צ'ילר חדש"

מלון קראון פלאזה ים המלח / צילום: רפי קוץ
מלון קראון פלאזה ים המלח / צילום: רפי קוץ

בשיאו של גל החום הקיצוני הפוקד את ישראל, אורחים במלון קראון פלאזה בים המלח סבלו מתקלה לא צפויה ומאוד לא נעימה: המזגנים התקלקלו.

ים המלח הוא לא רק המקום הנמוך ביותר בעולם, אלא אחד המקומות הלוהטים בעולם בימים אלה, עם 47 מעלות בשעות השיא.

התקלה החלה אתמול (א') בשעות אחר-הצהריים, כאשר המזגנים בחדרים ובמקומות הציבוריים במלון (כמו הלובי) הפסיקו לעבוד. רק היום (ב') אחר-הצהריים הודיעה הנהלת המלון כי התקנה תוקלה, וכי מערכת המיזוג חזרה לפעול בתפוקה מלאה.

אתמול לקראת הלילה הצליחו הטכנאים לתקן חלקית את הבעיה והביאו את המזגנים לעבוד בתפוקת קירור חלקית. בשעות הלילה הם כבר עבדו בטמפרטורה של 22 מעלות, בחדרים ובחדר האוכל, אך לא בשאר חלקי המלון.

גורמים במלון מספרים כי עשרות עובדים פעלו לתיקון הבעיה והתקינו ספק כוח, כאשר במהלך היום המזגנים כבר צפויים לעבוד בתפוקה מלאה.

הגורמים מספרים כי במהלך התקלה הציבו עובדי המלון עמדות מים וחילקו גלידות כדי לצנן את האורחים.

ממלון קראון פלאזה נמסר הבוקר בתגובה: "בשל עומס החום השורר במקום, מערכות המיזוג לא עבדו בתפוקה מלאה, ונאלצנו לווסת את הקור לפי דרישה, מהשטחים הציבוריים לחדרים וההיפך. בשלב זה אנו נמצאים בישורת האחרונה של התקנת צ'ילר חדש, אשר ייתן מענה מקסימלי למיזוג המלון כבר בשעות הקרובות. הנהלת המלון עושה ככל שביכולתה כדי להקל על אורחי המלון, ומצרה על חוסר הנעימות שנגרם".

כאמור, היום אחר-הצהריים נמסר מהנהלת מלון קראון פלאזה ים המלח כי התקלה במזגנים תוקנה: "לאחר מאמצים רבים בהם הותקן בין היתר צ'ילר חדש, במהלך מאומץ של חברת דלקיה, חזרה מערכת המיזוג במלון לתפוקה מלאה. אנו ערים לחוסר הנעימות שנגרם לקהל לקוחותינו ומודים על הסבלנות והסובלנות הרבה שגילו בשעות האחרונות.

"אנו מבקשים להבהיר כי בשל גל החום הכבד השורר באזור, עבדו מערכות המיזוג בתפוקה חלקית, והיה צורך לווסת את הקור לפי דרישה, מהשטחים הציבוריים לחדרים וההיפך, בשל כך היו אזורים במלון שלפרקים לא הורגש בהם מיזוג. הנהלת המלון גייסה צוות טכני מתוגבר אשר עבד סביב השעון לפתרון הבעיה. הרשת מאחלת לכל עם ישראל חופש נעים ומהנה", נמסר מהנהלת המלון.