נציבות הסחר האיטלקית מחפשת השקעות בישראל

ה-ITA תארח במילאנו משלחת של חברות השקעה ישראליות, משקיעי הון סיכון וחברות מסחור טכנולוגיה, לאירוע היכרות עם שוק הביומד האיטלקי

ביומד / צילום: Shuterstock
ביומד / צילום: Shuterstock

נציבות הסחר האיטלקית (ITA) תארח במילאנו, בסתיו הקרוב (בין 29 בספטמבר ל-2 באוקטובר), משלחת של חברות השקעה ישראליות, משקיעי הון סיכון וחברות מסחור טכנולוגיה, לאירוע היכרות עם שוק הביומד האיטלקי.

"אנו עדים לחילופי ידע טכנולוגי בין ישראל לאיטליה", אומר מאסימיליאנו גווידו, העומד בראש ITA הפועלת בתל אביב. לדבריו, "איטליה, כשותף מדעי טכנולוגי של מדינת ישראל, מהווה פוטנציאל לסינרגיה המבוססת על ניצול היתרונות היחסיים של שתי המדינות. החיבור של ישראל ואיטליה ובמיוחד בתחומי הביומד, מאפשר לשתי המדינות להתחרות במדינות גדולות במידה לא מבוטלת של הצלחה".

תעשיית הביוטכנולוגיה האיטלקית צומחת בשנים האחרונות. "בסוף שנת 2014 היו 384 חברות ביוטק באיטליה שעסקו במו"פ, כשלפחות 225 נחשבות לחברות 'ביו-טק טהור'. תעשיית הביוטק האיטלקית ממוצב כיום במקום השלישי באירופה אחרי גרמניה ובריטניה", נמסר מן הנציבות. עוד נמסר כי לאחרונה החליטה ממשלת איטליה על רפורמה לתמיכה בחברות הזנק.

בין שיתופי הפעולה שבוצעו כבר בין חברות איטלקיות וישראליות ניתן לציין את הסכם השת"פ האסטרטגי וההשקעה של 12 מיליון דולר בחברת אנופייס קבוצת ריינבאו, על ידי סורין האטלקית, חברת מכשור רפואי שנסחרת בבורסה של מילאנו לפי שווי של 1.24 מיליארד אירו.

האיטלקים חיזקו לאחרונה את הקשר עם הביומד הישראלי באמצעות משלחת רחבה לכנס IATI ביומד. בחודש שעבר ביקרו בישראל פאולו ג'נטיליוני, שר החוץ וסטפניה ג'יאניני, שרת המחקר המדעי, ביקור שאחריו הגיע לישראל גם מאתיאו רנזי, ראש הממשלה האיטלקי. הביקור הרשמי נפתח באוניברסיטת תל אביב שם פגש ראש הממשלה סטארט-אפים ישראלים. בין שתי המדינות קיים הסכם שת"פ מדעי-טכנולוגי בהיקף מימון של עד 5 מיליון אירו לשנה.