מה לבשו בתמונה: תערוכות האופנה במוזיאונים צוברות תאוצה

כך הפכו תערוכות ומיזמי אופנה לחלק מאסטרטגיית השיווק וההישרדות של מוזיאונים בארץ ובעולם

שיתוף-הפעולה היצירתי בין חברת האופנה קסטרו למוזיאון תל-אביב לאמנות הניב יותר מחולצות T עם הדפסי יצירות מאוסף המוזיאון. בחסות קסטרו מאריך המוזיאון את שעות הפתיחה מדי יום חמישי לאורך חודש אוגוסט, ומאפשר כניסה בחינם מ-21:00 עד חצות. כל אחד מערבי הקונספט יוקדש לנושא אחר ויכלול שיחי גלריה, הרצאות, סיורים בתערוכות, סדנאות, הקרנות וידיאו, מוזיקה ועוד.

תערוכות ומיזמי אופנה הפכו לחלק מאסטרטגיית השיווק וההישרדות של מוזיאונים בעולם. הם מניבים שיתופי-פעולה המספקים גישה לקהלים חדשים (עבור שני הצדדים, חברות האופנה והמוזיאונים). הפנייה לאופנה היא חלק מהחיזור של המוזיאונים לאמנות אחר קהל צעיר ועכשווי.

אופנה היא חלק מהותי מהתרבות החזותית, ובמקום הגישה הסנובית שהייתה נהוגה בעבר, כיום חשודים המוזיאונים בהיפוך מגמה - בפופולריות יתר באמצעות מוצרים נגישים: החל מתערוכות שוברי קופות ועד לתרגום של נכסים כמו עבודות האמנות למרצ'נדייזינג.

בין תערוכות האופנה מושכות הקהל, שהפכו לעוגן בפעילות הקיץ של המוזיאונים הגדולים בשנים האחרונות, נזכיר רק את התערוכה המוצגת כעת במטרופוליטן בניו-יורק, המוקדשת לתולדות האופנה הסינית "סין מבעד למראה".

מאז פתיחתה, ביקרו בה יותר מחצי מיליון אנשים, רבים מהם תיירים סינים, אגב. המוזיאון האריך את התערוכה ב-3 שבועות - עד 7 בספטמבר (סופ"ש לייבור דיי האמריקאי), והוא מקווה לשבור את השיא שקבעה תערוכת האופנה של אלכסנדר מקווין לפני 4 שנים, בה ביקרו כ-660 אלף איש.

ובינתיים, אצלנו, הערב הראשון ב"מוזיאון ב-T" בתל-אביב, מחרתיים, יוקדש - איך לא - לאמנות ואופנה. בשבוע הבא יתמקד הנושא ב"סדר/אי סדר", ב-20.8 ב"מרחב מקומי" ובסוף החודש, ב-27.8 יוקדש ערב קונספט ליחסי ההתלהבות והחשש מפני חדשנות טכנולוגית וכניסתה גם לאמנות, תחת הכותרת "טכנו-פוביה".

בערב הראשון יציג האמן רונן שרהבני עבודת וידיאו רב-ערוצית המותאמת במיוחד לארכיטקטורה של הבניין, עם מוזיקה מקורית של קובי משה ואלך. יתקיימו סיורים מודרכים ושיחי גלריה בתערוכת התכשיטים "אבנים מלאכותיות" של זוכת פרס אדי, ורד קמנסקי; באגף האמנות הקלאסית ובתצוגת הקבע החדשה של אמנות ישראלית. שם יתמקד שיח גלריה בביטויי לבוש בתקופות שונות, תחת הכותרת "גלגולו של מעיל". בגן הפסלים יוקרנו סרטי וידיאו-ארט, ובאגף החדש תתקיים סדנת הדפסי רשת על חולצות - טכניקה שמאפשרת יצירה עצמית או שילוב של יצירות אמנות בבגד.