שופרסל מקדמת הנפקת סדרת אג"ח חדשה בהיקף 300 מ' ש'

בתוך כך, שופרסל עדכנה כי היא בוחנת אפשרות להגדיל את חלקה בנכס לב המפרץ שבחיפה, בהשקעה מוערכת של כ-70 מיליון שקל

שופרסל מקדמת בימים אלה הנפקת סדרת אג"ח חדשה (ו') בהיקף מוערך של כ-300 מיליון שקל. תנאי ההנפקה מתוכננים להתפרסם בקרוב, והאג"ח שיגויסו צפויות להיות במח"מ של כ-7.5 שנים.

כיום יש לשופרסל 4 סדרות אג"ח בהיקף כולל של כ-2.5 מיליארד שקל, המדורגות A באופק יציב מ-S&P מעלות, ונסחרות בתשואות של כ-1.5%-4.5%. את הגיוס של הסדרה החדשה מובילה חברת לידר הנפקות.

במקביל לדוחות הכספיים, שופרסל עדכנה הבוקר (ד') כי היא בוחנת אפשרות להגדיל את חלקה בנכס לב המפרץ שבחיפה, בהשקעה מוערכת של כ-70 מיליון שקל. שופרסל מחזיקה בלב המפרץ ב-37%, וביתרה מחזיקות חברת אמפל (37%), הנמצאת בפירוק, ואכד מקבוצת דורי (26%).

אחד השותפים של שופרסל בנכס הודיע לה על רצונו למכור את חלקו, ובהתאם להסכם השותפים בנכס, לשני השותפים של המוכר זכות סירוב ראשונה במקרה של מכירה.

בשופרסל ציינו כי בהתאם לעקרונות חישוב התמורה בגין חלק השותף בנכס, היא מעריכה אותה בכ-70 מיליון שקל, כאמור, וכי היא "בוחנת את ההודעה והשלכותיה". ההשקעה של שופרסל בלב המפרץ רשומה בספריה בסכום של 44 מיליון שקל.

על הקרקע של לב המפרץ, הממוקמת בשדרות ההסתדרות, פועל קניון הסינמול בן 3 הקומות, ובסמוך אליו קיים קומפלקס בתי קולנוע YES PLANET, שחלק מהזכויות עליו של שותפים אחרים. סך השטח הבנוי של המתחם עומד על כ-40 אלף מ"ר, ושיעור התפוסה בו עומד על 99%.

בסיכום 2014, ההכנסות מלב המפרץ נחלשו ב-2% ל-45 מיליון שקל, אולם צמצום בשערוך השלילי, שנרשם לו, יחד עם צמצום בהוצאות המימון, הובילו אותו לסכם את השנה ברווח של 9 מיליון שקל, אחרי הפסד של 5 מיליון שקל בסיכום 2013.