שתי חברות התרופות שהכי קשורות לטבע פרסמו היום דוחות

אלרגן, ממנה רכשה טבע את החטיבה הגנרית, חוותה ירידה בהכנסות מעסקי הגנריקה שלה ■ מיילן, עליה ויתרה טבע, פספסה את תחזית ההכנסות של האנליסטים

הת'ר ברש, מנכ"לית מיילן / צילום: בלומברג
הת'ר ברש, מנכ"לית מיילן / צילום: בלומברג

בהפרש של מספר דקות פורסמו היום (ה') הדוחות הכספיים של שתיים מהחברות שקשורות לטבע: אלרגן (סימול: AGN), ממנה טבע רוכשת את החטיבה הגנרית ב-40.5 מיליארד דולר, ומיילן שעליה טבע ויתרה.

ברבעון השני של השנה, הכנסות אלרגן בתחום הגנריקה הסתכמו בכ-1.58 מיליארד דולר, ירידה של 1.4% ביחס לרבעון המקביל ב-2014. מתחילת השנה הכנסות החטיבה שנמכרת לטבע צמחו ב-2.5% ביחס לתקופה המקבילה והגיעו ל-3.3 מיליארד דולר.

מעבר לפעילות הגנרית, עיקר הפעילות של אלרגן כיום היא בתחום התרופות המקוריות בו היא מתכננת להתמקד לאחר מכירת הגנריקה לטבע. בשתי הפעילויות יחד, אלרגן עקפה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח, כשהציגה הכנסות רבעוניות של מעל 5.7 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 4.41 דולר למניה.

אלרגן מציינת בדוחות כי הגישה מתחילת השנה בקשות לאישור שיווק תרופות גנריות בארה"ב כאשר ב-12 תרופות היא החברה הראשונה שהגישה את הבקשה (מעמד שמאפשר עם קבלת האישור לשווק גרסה גנרית בבלעדיות למשך 180 יום).

במקביל, מיילן דיווחה על הכנסות 2.37 מיליארד דולר, נמוך מעט מתחזיות האנליסטים, ורווח נקי של 474 מיליון דולר שהם91 סנט למניה, גבוה מהתחזיות. מתוך הכנסות מיילן, תחום הגנריקה תרם 2.06 מיליארד דולר, צמיחה של 34.4% ביחס לרבעון המקביל.

לדברי מנכ"לית מיילן, הת'ר ברש, התוצאות משקפות את החוזק והגיוון של עסקי מיילן והפוקוס של החברה על ביצועים, "גם על רקע עיכובים רגולטוריים ופעילות חיצונית", כהגדרתה.

מיילן העלתה את התחזית השנתית שלה ומציינת שהיא לא כוללת תרומה צפויה מהשקת גרסה גנרית של מיילן לקופקסון של טבע. בעוד שמומנטה וסנדוז קיבלו אישור לשיווק הגרסה הגנרית לקופקסון והחלו בשיווק, מיילן עדיין מחכה לקבל את אישור הרשויות בארה"ב לכך. ברש ציינה כי מיילן ממשיכה להיות מחויבת לרכוש את פריגו.