מגה אור במגעים להשקעת 20 מיליון שקל במניות אורתם סהר

זאת בפרמיה של 33% על מחיר השוק ■ מניית אורתם סהר טרם התאוששה מאירוע קריסת המרפסות בחדרה ואיבדה מסוף 2013 כ-40% ■ בעלי אורתם: "השותפות תוכל לייצר ערך רב לצדדים"

אמיר נחום / צילום: איל יצהר
אמיר נחום / צילום: איל יצהר

על רקע תוכניותיה של חברת הבנייה אורתם סהר להתרחב לתחום היזמות, וצעדים שהיא נוקטת בכיוון זה באחרונה, דיווחה הבוקר החברה שבשליטת אמיר נחום על אפשרות לצירוף שותף - חברת הנדל"ן המניב מגה אור, שבשליטת צחי נחמיאס.

אורתם סהר עדכנה כי היא מנהלת מגעים ראשוניים עם מגה אור לעסקה בהיקף של 20 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות וקבלת הלוואה המירה למניות, אשר בהמרתה המלאה תחזיק מגה אור ב-20% ממניות אורתם סהר.

עסקה זו משקפת לאורתם סהר שווי של 80 מיליון שקל לפני הכסף - גבוה ב-33% משוויה הנוכחי העומד על כ-60 מיליון שקל, אחרי שמנייתה הגיבה היום בחיוב לאירוע. באורתם סהר הוסיפו כי "בשלב זה מדובר במגעים ראשוניים בלבד - טרם סוכמו כל תנאי העסקה", וכן כי אין ודאות שיתקיימו התנאים להשלמתה ו"אין כל ודאות שהמגעים הראשוניים כאמור יבשילו לכדי התקשרות".

אמיר נחום, מנכ"ל אורתם סהר, מסר היום כ י "השותפות הזו, אם תתממש ותצליח, יכולה לייצר עבור שני הצדדים ערך רב. בנוסף, העסקה תחזק את ההון העצמי של אורתם סהר. זהו שלב נוסף ומתקדם בחיזוק הפלטפורמה של אורתם סהר, להמשך צמיחה והרחבת פעילות ייזום הנדל"ן למגורים", הוסיף נחום. "בשנים הבאות נתמקד בפרויקטי מחיר למשתכן. על פי מדיניות הממשלה מדובר יהיה בעשרות אלפי יחידות בשנים הקרובות".

עיקר פעילותה של אורתם סהר מתרכז בביצוע עבודות קבלניות לפרויקטים למגורים, מבני ציבור ותשתיות, בעיקר עבור רכבת ישראל. באחרונה החליטה החברה להיכנס לתחום הייזום למגורים, ובחודשים האחרונים דיווחה על כמה מכרזים בהם זכתה, להקמת מאות דירות בחריש, באריאל ובראש העין.

מגה אור עוסקת בייזום, הקמה וניהול של מרכזים מסחריים, חלקם בשותפות עם חברת הנדל"ן המניב ביג, ונסחרת בשווי של כ-420 מיליון שקל אחרי קפיצה של 36% בערכה בשנה האחרונה.

"עבודות לחיזוק המבנה" בחדרה

צירופה המתוכנן של מגה אור לאורתם מתבצע פחות משנתיים לאחר קריסת שתי מרפסות בבניין מגורים בחדרה, בפרויקט שביצעה החברה הבת אורתם מליבו עבור גינדי השקעות. עבודות החיזוק למבנה הושלמו בסוף 2014 והבניין אוכלס. בדוחות 2013 הפרישה אורתם סהר 5 מיליון שקל בגין תביעה שהוגשה בעקבות האירוע, ומהדוחות האחרונים שפרסמה ניתן להבין כי פרשה זו עדיין לא מאחוריה.

בדוחות מציינים רואי החשבון של אורתם סהר כי "בימים אלה מבוצעות עבודות החיזוק למבנה הראשון שצפויות להימשך בחודשים הקרובים", וכי "לא ניתן להעריך בשלב זה האם אומדן החברה לגבי העלויות הכרוכות בהשלכות האירוע יתממש כולו או חלקו בפועל, וזאת בשל גורמים שאינם בשליטת החברה".

גם מניית אורתם טרם התאוששה מהאירוע, ומסוף 2013 מציגה תשואה שלילית של כ-40%. הונה העצמי של החברה עמד בסוף הרבעון הראשון השנה על 87 מיליון שקל, ובסיכומו היא הציגה ירידה של 12% בהכנסות, ל-311 מיליון שקל, וצניחה של 50% ברווח הנקי לקצת יותר מ-3 מיליון שקל. בסיכום שנת 2014 הכנסות החברה צמחו ב-19% והתקרבו ל-1.5 מיליארד שקל, עם רווח נקי זניח של פחות מ-300 אלף שקל.

לצידו של בעל השליטה נחום (43%), בעלי העניין המרכזיים באורתם סהר כיום הם מייסד קבוצת דורי, אורי דורי (כ-12%), המכהן כיו"ר אורתם סהר, בית ההשקעות פסגות (כ-15%) וקרן כלירמרק (כ-12%).