זינוק ברווחיות בזן; אריק יערי הודיע על פרישה

הרווח הנקי המנוטרל ברבעון השני הסתכם לכ-77 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד

חברת בזן הציגה הבוקר (ב') תוצאות חזקות לרבעון השני ולחצי הראשון של 2015. זאת, על רקע עלייה חדה במרווח הזיקוק. הרבעון השני של שנת 2015 התאפיין בסביבת מרווחי זיקוק גבוהים - מרווח ייחוס ממוצע של 4.9 דולר לחבית, לעומת מרווח של 40 סנט בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. מרווח הזיקוק המנוטרל של בזן עמד על 10 דולר לחבית, בהשוואה למרווח זיקוק של 5.1 דולר לחבית בתקופה המקבילה אשתקד.

במחצית השנה הראשונה של 2015 מרווח ייחוס ממוצע עמד על כ-5.4 דולר לחבית, לעומת מרווח של 40 סנט בתקופה המקבילה אשתקד. מרווח הזיקוק המנוטרל של בזן במחצית הראשונה עמד על 10.9 דולר לחבית, בהשוואה למרווח זיקוק של 5.1 דולר לחבית בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות ברבעון השני הסתכמו לכ-1.5 מיליארד דולר, בהשוואה להכנסות של כ-2.5 מיליארד דולר, בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2015 הסתכמו לכ-3 מיליארד דולר, בהשוואה להכנסות של כ-4.7 מיליארד דולר בתקופה מקבילה אשתקד. זאת על רקע הצניחה במחירי הנפט הגולמי.

הרווח התפעולי המנוטרל במגזרים ברבעון השני של שנת 2015 הסתכם לכ-157 מיליון דולר, בהשוואה לכ-52 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי המנוטרל במגזרים במחצית ראשונה הסתכם לכ-343 מיליון דולר, בהשוואה לכ-90 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה

העלייה ברווח התפעולי ברבעון השני ובמחצית הראשונה, לעומת תקופות מקבילות אשתקד, נובעת בעיקר משיפור הרווחיות כתוצאה מעליית מרווחי הזיקוק ומביצועי החברה, לרבות אופטימיזציה של סל הגלמים ומניצול יעיל של הזדמנויות שוק על ידי החברה.

ה-EBITDA המנוטרל ברבעון השני הסתכם בכ-187 מיליון דולר, בהשוואה לכ-87 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד. ה-EBITDA המנוטרל במחצית ראשונה הסתכם בכ-402 מיליון דולר, בהשוואה לכ-160 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי המנוטרל ברבעון השני הסתכם לכ-77 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי המנוטרל במחצית ראשונה הסתכם לכ- 203 מיליון דולר, בהשוואה להפסד מנוטרל של כ-7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בהמשך להודעת אריק יערי, מנכ"ל קבוצת בזן, מיולי 2014, הודיע יערי לדירקטוריון החברה שעל מנת לאפשר לוועדת האיתור בראשות יו"ר הדירקטוריון להשלים את תפקידה, הוא ימשיך לכהן בתפקידו עד למינוי מנכ"ל חדש ולא יאוחר מסוף 2015.