שני בשניים

שני החדש של קשת: עידו רוזנבלום הוא כמו אוויר מזגנים נעים בליל קיץ לח

עידו רוזנבלום / צילום: גיא כושי ויריב פיין
עידו רוזנבלום / צילום: גיא כושי ויריב פיין

ערב השידורים החדש של קשת: "נוק-אאוט" ו"החדש של עומרי גורדון", יום ב' מ-21:15, ערוץ 2

אחרי שבמשך לא מעט שבועות הסתפקה זכיינית ערוץ 2 קשת, בימי שני, בערב שידורים לא מאוד אטרקטיבי (במבחן הרייטינג), היא חוזרת במה שנראה כהימור מושכל אך גדול: שתי סדרות פריים-טיים חדשות.

טוב, נו - "נוק-אאוט" אינה ממש סדרה, אלא תוכנית מתיחות בסגנון הישן (והטוב או רע - תחליטו לבד), שמתחפשת למעין פורמט חדש: הפעם המותחים הם החברים הטובים של ה"סלבס" דודו אהרון ואילנית לוי.

ומה החידוש בכך? האם בתוכניות המתיחות הקודמות, "הישנות", לא כך היה הדבר? האם החברים הטובים לא שיתפו פעולה כדי להפיל בפח את חבריהם? אז מה החידוש אם כן? שבמקום יגאל שילון עם סיגר נקבל את עופר שכטר עם איזו בדיחה? והרי אפילו את זה כבר היה לנו ב"בומרנג".

אני לא חסיד גדול של הז'אנר, אני מודה, אבל מתיחה בהחלט עשויה להיות עניין מצחיק, כל עוד נעשה בה שימוש מושכל. כשהיא מגיעה בכמויות מסחריות, היא כבר פחות מצחיקה.

אז כן, יהיו שם הרבה סלבס שכבר ראיתם בתכניות אחרות על סלבס או תוכניות שמסקרות תוכניות אחרות שיש בהן סלבס - ולכאורה זה כל מה שצריך כדי לגרום לילדים בחופשה להכריח גם את ההורים לצפות. בעצם, למה לכאורה? זה הרי בדיוק מה שיקרה.

החדש של רוזנבלום

הפרק השני ב"שני החדש" של קשת הוא כבר מעניין הרבה יותר: "החדש של עומרי גורדון" היא סדרה ישראלית חדשה ומצחיקה - שזה כבר משפט שנורא כיף לכתוב על סדרה ישראלית חדשה ומצחיקה.

מעבר לכך היא מעניינת, הן בעלילתה הלא שגרתית: כוכב רוק שחי חיים פרועים (יש כאלה בישראל? לא ידעתי!) ומחליף פרטנריות ליחסים מזדמנים בקצב, מוצא בוקר אחד בדירתו תינוק ממוצא אתיופי - ומכאן, כמובן, הכול הולך ומסתבך.

כוכב הסדרה הוא עידו רוזנבלום, שהקריירה הטלוויזיונית שלו הייתה בעיניי עד כה הבטחה לא ממומשת: הוא צ'ארמר מהסוג הנון-שלאנטי, הוא הצליח לעשות ממצלמה בתוך מונית סדרה עתירת רייטינג, אבל כשהוא ניסה להצחיק, התוצאות היו מעורבות: שילוב נדיר של אינטליגנציה ולוק (עם נגיעות של רוק סטאר מהזן הבריטי הזועף, בדיוק כפי שהוא מגלם עכשיו) היה שם תמיד, ובכל זאת משהו לא עבד שם עד הסוף, עד שלרגע אפשר היה לחשוש שהאיש יישאר לנצח בתפקיד נהג המונית הלאומי (בעצם, אפילו את זה יבול סמו כבר ניכס לעצמו).

לכן "החדש של עומרי גורדון" אינו רק סדרה ישראלית כיפית לכשעצמה, אלא הזדמנות לראות סוף-סוף (על סמך צפייה בשני הפרקים הראשונים) את רוזנבלום כפי שתמיד ידענו שהוא יכול - כמו אוויר מזגנים יבש ונעים בליל קיץ לח.