חברת האופנה בגיר נמחקה לחלוטין: איבדה 92% מההנפקה

הנפקת הנפל של ישי דוידי וצביקה בארינבוים: בגיר הונפקה בבורסת המשנה הבריטית (AIM) - ובשבוע האחרון נפל מחירה לשפל של כל הזמנים - 4.75 פני ■ "החברה עדיין מצפה להמשיך לצמוח דרך לקוחות קיימים וחדשים"

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום

הנה דוגמה לחברה שכלל לא הייתה צריכה להפוך לציבורית: חברת אופנת הגברים הישראלית בגיר (Bagir), שהונפקה לראשונה בבורסת המשנה הבריטית (AIM) באפריל אשתקד, נמחקה כמעט כליל. בשבוע האחרון נפל מחיר המניה לשפל של כל הזמנים, 4.75 פני, 92% פחות מהמחיר לפיו הונפקה - 56 פני. זה אומר שהחברה שהנפיקו צמד המצליחנים המקומיים, ישי דוידי (באמצעות קרן פימי) וצביקה בארינבוים, שווה כיום רק 3.7 מיליון דולר.

מניית בגיר, נזכיר, החלה להתדרדר זמן קצר לאחר שהונפקה, וכחודש ושבוע בלבד לאחר ההנפקה הודיעה החברה כי הלקוחה הגדולה ביותר שלה, רשת השיווק הבריטית מרקס אנד ספנסר, מקטינה את ההזמנות ממנה. התפתחות זו גרמה לבגיר להוריד את תחזיותיה לאותה שנה, לפנות לבעלי החוב שלה כדי שיוותרו על דרישות הקובננטס שהעמידו לה, ולהתחיל ברה-ארגון שמטרתו קיצוץ עלויות. בתגובה איבדה המניה בתוך דקות בודדות 70% משוויה.

מדוחות החברה לשנת 2014 עולה כי הכנסותיה עמדו על 97 מיליון דולר לעומת 99.5 מיליון דולר בשנת 2013. הרווח התפעולי היה רק חצי מיליון דולר לעומת 3.6 מיליון דולר בשנת 2013, ואילו ה-EBITDA פרו-פורמה עמד על 3.8 מיליון דולר לעומת 6.1 מיליון דולר בשנת 2013.

החברה ציינה בדוחות אלו כי תהליך הרה-ארגון יימשך שנתיים, וכי היא הגיעה להסכמות מול הבנקים המממנים באשר לדרישות הקובננטס החדשות, שתאלץ לעמוד בהן במהלך השנה הנוכחית והבאה.

במהלך המשבר רכשה בגיר מחצית מהבעלות על מפעל ייצור באתיופיה תמורת 1.5 מיליון דולר. מפעל זה אמור להתמקד בייצור מכנסיים וג'קטים, ולסייע לחברה ביצוא התוצרת שלו, פטורה ממכס, לגוש האירו ולארה"ב.

"החברה עדיין מצפה להמשיך לצמוח דרך לקוחות קיימים וחדשים בבריטניה ובארה"ב, למרות ירידת ההזמנות ממרקס אנד ספנסר", נכתב בדוחות. "וכשתוכנית הרה-ארגון תבוצע, היא תקטין את העלויות התפעוליות ותשפר את היעילות התפעולית". ובכן, לפי התנהגות המניה, נראה כי שוק ההון לא ממש מאמין בהבטחות הללו של בגיר.

בגיר מתמחה בייצור חליפות (בעיקר לגברים) אותן היא משווקת לרשתות קמעונאות ולא באופן עצמאי. נזכיר כי בגיוס ההון שלה אשתקד הנפיקה החברה כ-60% ממניותיה למשקיעים הבריטים, לאחר שהצליחה להבריא ממשבר קשה קודם, שגם הוא נגרם בשל ירידה בהיקף ההזמנות מצד מרקס אנד ספנסר.

בעלי המניות הגדולים בחברה הם קרן פימי של ישי דוידי (17.4%) וחברת SG Textile של צביקה בארינבוים (16%) שערב ההנפקה חילקו ביניהם את הבעלות המלאה בבגיר. במסגרת ההנפקה אשתקד גייסה החברה לקופתה כ-30 מיליון דולר נטו (לאחר הוצאות), ומהון זה נותרו לה, נכון לדצמבר 2014, 11.4 מיליון דולר. החוב נטו של החברה עומד על 12.5 מיליון דולר, לעומת 50.3 מיליון דולר בשנת 2013, וזאת בסיוע כספי ההנפקה והמרה של שטרי הון והלוואות בעלים להחזקות אקוויטי.