מה עם מעצר מינהלי לרבנים?

כרגע הולכים על השין-גימלים. ומה עם סוחרי הדת המרעילים את נשמות הצעירים?

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

בין שמצדדים במעצר מינהלי, ובין שמתנגדים לו - ברור שמדובר באמצעי בעייתי. מדובר במעצר אדם ללא צורך בהליך משפטי הבוחן אם יש בסיס חוקי או עובדתי למעצר. במדינה דמוקרטית זה הליך שמוטב לא לעשות בו שימוש, אבל הכלל הזה נכון שבעתיים כאשר המצב הוא נורמטיבי.

לעומת זאת, כאשר למדינה נשקפת סכנה מגורמים כאלה ואחרים, הרי שהביטחון חייב לבוא במקום הראשון, לפני עקרונות משפטיים ודמוקרטיים. ולו רק מכיוון שאם המדינה תאבד את עצמה לדעת - גם העקרונות ייעלמו יחד אתה.

הרוב התומך

הבעיה עד עכשיו הייתה שמעצרים מינהליים נעשו רק נגד האוכלוסייה הערבית. לקח לממשלה זמן רב, רב מדי, להכיר בכך שבמדינה פועלים גם טרוריסטים שאינם ערבים. עכשיו סוף-סוף המעצר המינהלי מגיע גם אליהם. היה צורך שייגרמו נזקים נוראיים כדי להכיר בכך, אבל זה הגיע, ועל כך צריך לברך.

לפי התגובות, נראה כי הציבור החרדי לא רק משלים עם כך, אלא רובו אפילו תומך בצעד הזה. גם להם, לאנשי הרוב, כנראה נמאס מהפושטקים הקנאים שפגיעתם רעה בכל מקום אליו הם מגיעים, והם מזיקים גם לציבור הדתי-חרדי.

עורפים ושורפים

הפושעים הקיצוניים הם למעשה מהדורה יהודית של דאעש. אלה גם אלה חותרים להקמת מדינות הלכה, כל צד וההלכה שלו. ואם בדאעש עורפים, אצל דאעש היהודי שורפים. בסך-הכול אין הבדל.

כמובן שהפושעים משני הדאעשים עושים הכול בשם אלוהים. כל אחד והאלוהים שלו, שהוא בעצם אלוהים אחד: אל האלימות, השנאה, חוסר האנושיות. זה לא משנה אם פה יש מוחמד ושם משה רבנו - בשביל הדאעשים הערבים והעבריים זה אותו הדבר.

הדת המשכרת

איך מגיעים צעירים לדעות ומעשים כאלה? הפרשנות הקיצונית של הדת, כמובן. בה שורש הרע הזה. היא הבעיה. הדת היא כמו סם המשכר את אלה המתמכרים לה. וכמו סם, מי שלוקח את הדת בכמויות סבירות נהנה ממנה. אבל בכמויות גדולות, היא עלולה לגרום לאובדן השפיות.

כמו עם סמים, גם את הדת יש מי שמוכרים. יש סוחרי סמים, ויש סוחרי דתות. המטרה בשני המקרים היא לגרום להתמכרות, שהיא מה אם לא קיצוניות המובילה לטירוף?

סוחרי הדת

מי הם סוחרי הדתות? זה ברור, כוהני הדת המרביצים תורה כזאת ואחרת בצאן מרעיתם. הרוב טועם ונהנה. אחרים אינם מסתפקים בכך, והם זקוקים לגרויים חזקים יותר. תמיד יש סוחרים המוכנים לספק את הסחורה, בין אם מדובר בסמים, ובין שאלה אלמנטים דתיים.

וזה מה שמפריע לי במעצרים המינהליים. לפי שעה הולכים על השליחים, השין-גימלים. מה עם מפיצי הסם לשליחים אלה? מה עם הרבנים הקיצוניים המפיצים את סחורתם הקלוקלת ומרעילים את נשמות הצעירים?