נעילה שלילית בבורסה; מג'יק עלתה 2.4%, אופקו ירדה 2.1%

מגמה שלילית בשוקי העולם בשל הצעד של הבנק המרכזי של סין ■ אלביט מערכות פרסמה דוחות ■ פיצוץ בשיחות מול חברות הגז

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בירידות, ובכך יישרה קו עם השווקים בעולם. הפעילים בשוק מגיבים בין היתר לפיצוץ במו"מ בין חברות הגז למדינה בעניין מתווה הגז, ההסכם שנחתם בין יוון לנושיה לגבי חבילת חילוץ שלישית וכן התנודות החדות במחירי הנפט וצעדי הבנק המרכזי בסין.

יוון הגיעה היום להסכם עם נושיה בנוגע לקבלת חבילת החילוץ השלישית, שהיקפה עומד על כ-86 מיליארד אירו. המדינה עצמה נמצאת בלחץ על מנת לארגן מקורות תשלום לפני ה-20 באוגוסט, אז תצטרך לפרוע אג"ח ממשלתיות בהיקף 3.2 מיליארד אירו, המוחזקות על-ידי הבנק המרכזי.

דבריו של סגן יו"ר הפד סטנלי פישר, שרמז אתמול כי הפד לא ישנה כיוון עד שהאינפלציה תעלה, עדיין מהדהדים בשווקים. פישר אמר בראיון ל"בלומברג" כי שוק העבודה אומנם התאושש בקצב מרשים אך האינפלציה עדיין נמוכה מדי ולכן הפד לא יפעל עד אשר היא תגיע ליעד שהוא הציב, ברמה של 2%.

בסין, הבנק המרכזי הודיע על פיחות של 2% בשער היואן במטרה להאיץ את הצמיחה הכלכלית במדינה.

פיצוץ במו"מ עם חברות הגז

עונת הדוחות נמשכת. אלביט מערכות דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון ב-45.3 מיליון דולר ( 6% מסך ההכנסות), בהשוואה ל-43.9 מיליון דולר (6.2% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

חברות הגז ריכזו עניין על רקע הפיצוץ בשיחות בין חברות הגז למדינה בנוגע לסעיף היציבות. סגן נשיא נובל קית' אליוט עזב את ישראל. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

מניות טבע , אורמת , אופקו וכיל ירדו על רקע פערי ארביטראז' שליליים.

מג'יק דיווחה היום כי הרווח הנקי Non-GAAP עלה ברבעון השני ב-9% ל-5.2 מיליון דולר בהשוואה ל-4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.