נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית איזיצ'יפ זינקה 11%

ירידות בשוקי העולם ברקע למהלך הסיני של פיחות היואן ■ פרטנר דיווחה על ירידה חדה ברווח ■ כיל דיווחה על עלייה ברווח ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.45 מיליארד שקל

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א (ד') נחתם בירידות שערים, בהתאם למגמה בשוקי העולם. זאת בעקבות ההחלטה הסינית לבצע פיחות ביואן והחשש בעולם כי המהלך יוביל לפגיעה ברווחי החברות המערביות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.44 מיליארד שקל.

כאמור, המסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה מתנהל היום בירידות חדות, לאחר שהבנק המרכזי בסין הודיע אתמול על פיחות של 2% בשער היואן במטרה להאיץ את הצמיחה.

מחירי הנפט ממשיכים להיות תנודתיים. לאחר ששלשום המחירים התאוששו בכ-2.5%, אתמול המחירים צנחו. החוזים על הנפט מסוג WTI צללו בכ-4.2% ל-43.08 דולר לחבית, שפל של 6 שנים. זאת בצל הערכות לפיהן הביקוש לנפט בסין יירד בשל ההאטה המתמשכת. היום החוזים על הנפט מתאוששים ביותר מ-1%.

בארץ, העלאת מס הרכישה על דירות להשקעה ביוזמת שר האוצר משה כחלון הזניקה את הכנסות המדינה ממסים במיליארד שקל בחודש יולי - כך עולה מעדכון ביצוע התקציב שפרסם אתמול האוצר. בעקבות הזינוק בהכנסות ירד הגירעון התקציבי ל-2.1% בחישוב שנתי, אך באוצר מבהירים כי בשלב זה לא יהיה כל שינוי בתחזית ההכנסות ובתחזית הגירעון ל-2015 העומדת על 2.9%.

בתל אביב הסתיים אתמול המסחר במגמה מעורבת כשמדד המעו"ף נסוג בכ-0.6% ל-1,711.9 נקודות ומנגד מדד ת"א 75 מתקדם בכ-0.5%.

ירידה חדה ברווחי פרטנר

מניות טבע , אופקו, אורמת טכנ', טאואר ונייס סיימו בירידות חדות על רקע פערים שליליים מול וול סטריט.

כיל דיווחה היום על עלייה קלה ברווח ברבעון השני של 2015, על רקע השביתה הארוכה שפגעה בפעילות החברה. הכנסות החברה ברבעון עמדו על כ-1.2 מיליארד דולר לעומת כ-1.53 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. (לכתבה המלאה)

פרטנר דיווחה הבוקר כי רווחיה ברבעון השני צנחו ב-80% ברבעון השני והסתכמו ב-9 מיליון שקל, ההכנסות ירדו ב-4% ל-1.04 מיליארד שקל. תזרים המזומנים קרס ב-90% ל-24 מיליון שקל.

מניית מטריקס בלטה בעלייה חדה לאחר שהחברה פרסמה הבוקר דוחות טובים.

אברות הודיעה כי השלימה בהצלחה גיוס אג"ח בשלב המוסדי בהיקף כולל של 62 מיליון שקל. בהנפקה נרשם עודף ביקוש של 150% ואמש הודיע החברה כי היא צפויה להגדיל את היקף הגיוס ל-78 מיליון שקל.