מניות חבס ב-NSI נמכרו תמורת 33 מיליון אירו בלבד

חבס השקעות, לשעבר בשליטת הרצל חבס, ביצעה השקעה ממונפת בהיקף של כ-800 מיליון שקל במניות NSI לפני פרוץ המשבר הפיננסי העולמי

הרצל חבס / צלם: תמר מצפי
הרצל חבס / צלם: תמר מצפי

מפרקי חברת חבס השקעות, עו"ד גיא גיסין ועו"ד גיל אורן ממשרד יגאל ארנון, דיווחו אתמול (ג') על הסכם שנחתם באמצעות החברה הנכדה חבס טוליפ (Habas Tulip) למכירת החזקותיה במניות קרן הנדל"ן ההולנדית NSI, תמורת כ-33 מיליון אירו. התמורה משקפת מחיר של 3.8 אירו למניה - נמוך בכ-3% משווי המניה בבורסה בהולנד שלשום. בנוסף חבס טוליפ גם צפויה לקבל 1.1 מיליון אירו כדיבידנד.

המפרקים מציינים כי 14.5 מיליון אירו מהתמורה צפויים לשמש לפירעון ההלוואה שנלקחה למימון רכישת המניות, ועיקר היתרה (כ-18 מיליון אירו) מיועדת לצורכי פירעון חובות לנושי החברה, בהם החוב למחזיקי האג"ח, בהיקף גבוה פי כמה, של כ-450 מיליון שקל, מה שמבטיח תספורת ענקית לחוב. כ-340 אלף אירו מהתמורה ישולמו לחברת Kempen & Co, ששימשו כברוקרים בעסקה.

חבס השקעות, לשעבר בשליטת הרצל חבס, ביצעה השקעה ממונפת בהיקף של כ-800 מיליון שקל במניות NSI לפני פרוץ המשבר הפיננסי העולמי, והירידה החדה בשווי ההשקעה שבאה בהמשך, היא שגררה את חברת ההשקעות למצב של חדלות פירעון ולחוסר יכולת להתמודד עם תשלומי האג"ח. ב-2013 קיוו מחזיקי האג"ח ליהנות מתמורה של 57 מיליון אירו מקרן דואט הבריטית עבור מניות NSI, אולם דואט נסוגה מהצעתה, ובחודש יוני האחרון דחה ביהמ"ש בהולנד תביעה שהגישה חבס נגד דואט.