הרכבת הקלה: צומת מעריב בת"א סגור - כך זה נראה מהאוויר

ככל הנראה גשר מעריב יפוצץ ביום חמישי הבא, ה-20 באוגוסט, אם המפרקים יעמדו בתנאים שהציבה המשטרה ■ צפו בצילומים מהאוויר מרחפני נת"ע

נערכים לרגע ההיסטורי: צומת מעריב בתל-אביב נסגר לתנועה אמש (ה') בשעה 20:00 לקראת תחילת השלב השני של עבודות בניית תוואי המסלול האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. ככל הנראה הגשר יפוצץ ביום חמישי הבא, ה-20 באוגוסט, אם המפרקים יעמדו בתנאים שהציבה המשטרה.

לרגל תחילת העבודות על תחנת קרליבך, התחנה הגדולה ביותר, הגיעו כ-200 עובדי החברות "דניה סיבוס" ו"תמר גרופ", שיהרסו את הגשר, והכניסו את כלי העבודה והטרקטורים למקום. במקביל, ממשרד האוצר נמסר כי התקבלה החלטה לבחון את האפשרות של מתן פיצויים לבעלי עסקים על תוואי הרכבת הקלה. הבוקר בשעה 6:00 בבוקר נפתח חדר מצב משולב בעיריית תל-אביב, שממנו ינהלו את האירוע נציגי הרשויות השונות, המשטרה, משרד התחבורה ונת"ע.

"אנחנו סוגרים את הצומת על מנת לבצע שינויים בהסדרי התנועה, פרישה של מעקות בטיחות, הצבת גדרות, שינויים בצבע על הכביש, התקנת רמזורים חדשים, ושינויים גיאומטרים", הסביר מנהל הפרויקט בחברת "דניה סיבוס", מיקי פז. "אנחנו נערכים לשלוש חלופות - פיצוץ באמצעות חומר נפץ, פירוק עדין וחציבה והריסה. אנחנו רוצים לפוצץ את הגשר כי הדרך הזאת היא הבטוחה ביותר והמהירה ביותר. פירוק יימשך כחודש והפיצוץ עצמו יימשך חמש שניות ולאחריו יידרשו 48 שעות לפינוי ההריסות. אנחנו מקווים שהאזרחים שמסתובבים פה בשעות האלה יבינו את סדר הגודל של הפרויקט הלאומי הזה ויתרחקו מאזור העבודות".

בעקבות העבודות על תחנת קרליבך של הרכבת הקלה, צפויים השינויים הבאים בהסדרי התנועה:

* צומת מעריב ייסגר לתנועה לבאים מרחוב לינקולן. ניתן יהיה לבצע פניית פרסה.

* התנועה בין צומת מעריב לרחוב מזא"ה תותר לתחבורה ציבורית בלבד, בשני הכיוונים.

* רחוב התעשייה יהפוך לחד סיטרי. הכניסה תתאפשר מרחוב המסגר והיציאה תהיה לדרך מנחם בגין.

* רחוב המלאכה יהפוך לחד סיטרי. הכניסה תתאפשר מדרך מנחם בגין והיציאה תהיה לרחוב המסגר.

* תתאפשר פנייה שמאלה מרחוב המלאכה לרחוב המסגר. תתאפשר פנייה לרחוב נחמני מדרך מנחם בגין.

* רחוב החשמונאים יהפוך לנתיב תחבורה ציבורית בלבד (ממזרח למערב בלבד).

* ייפתח מעבר לכלי רכב ברחוב הארבעה, מדרך מנחם בגין.